Hlavní obsah
Lidé a společnost

„Váš problém, že nejde terminál. K bankomatu nejdu,“ slyšel řidič autobusu

Foto: Freepik

Když je v autobuse terminál, má fungovat. Porucha není můj problém.

Článek

Doba, kdy se lístky na autobus kupovaly za hotové u řidiče, je dávno pryč. Sice tuto možnost lze stále využít, ale také si můžete jízdenku na autobus koupit online, nebo lze k platbě použít přímo u řidiče platební kartu. Řada přepravců se chlubí, že autobusy terminály mají a cestující hotovost nepotřebuje. Dobře tedy.

Terminál má poruchu

Čekám na zastávce na autobus, který přijíždí. Nastupuje první cestující, druhý a potom já. Nahlásím cílovou stanici a že budu platit kartou. Ale je problém – řidič mi sděluje, že terminál má poruchu a přijímá pouze hotovost. A to je komplikace. Mám v kapse sotva dvacetikorunu, a ta mi prostě nestačí. Co teď?

K bankomatu nejdu

Řidič mi radí, ať si jdu vybrat do bankomatu. To radikálně odmítám. Zaprvé nevím, kde je tady nejbližší bankomat, nechce se mi ho hledat, a navíc, odjezd autobusu je za 2 minuty. I kdyby byl bankomat hned u zastávky, sotva bych to stihla. Ne, nebudu riskovat, že mi spoj ujede a já budu hodinu čekat na další.

Prostě pojedu

Jsem neoblomná a trvám na tom, že to musí řidič nějak vyřešit. Ať mě nechá jet zdarma, ať mi vygeneruje QR kód, nebo ať si zavolá na dispečink, aby našli jiné řešení. Čas odjezdu se blíží a řidič stále dokola opakuje, že jízdné lze platit jen hotově. Já kontruji, že porucha terminálu není můj problém a danou linkou prostě pojedu.

Můj zachránce

Nakonec se problém vyřešil díky ochotě jednoho z cestujících. Nabídl mi, že za mě jízdné zaplatí hotově, vygeneruje si v internetovém bankovnictví QR kód a já mu peníze obratem pošlu. A bylo to – za třicet vteřin vše vyřešeno. Měla jsem platnou jízdenku, konečně jsem mohla nastoupit a ochotnému cestujícímu jsem hned obratem poslala peníze na účet.

Ještě jsem na tom vydělala

Tuhle zkušenost jsem si nenechala pro sebe a hned po příjezdu jsem svůj problém popsala dopravci. Po několika dnech přišla odpověď – omluva a dokonce i kompenzace v podobě kreditu na nákup online jízdenek na webových stránkách dopravce. Je fajn, že se stále najdou firmy, které se k problému umí postavit čelem a vědí, že když nejde terminál, je to jejich problém, ne problém cestujícího.

Jen by si příště mohli lépe proškolit své řidiče. Kdyby mě tehdy nechal jet zdarma s tím, že jízdenku zaplatím dodatečně přímo firmě na účet, vyšlo by je to levněji než finanční kompenzace ve formě omluvy. Snad se do budoucna poučí a jejich řidiči budou vědět, co dělat v případě nefunkčního terminálu. A trocha lidskosti a slušného chování by tomu konkrétnímu řidiči na mnou využité lince také neuškodila.

Anketa

Jak nejčastěji platíte?
Hotovostně
29,7 %
Bezhotovostně
70,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1202 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz