Hlavní obsah
Krása a fitness

Váhu si držte i po padesátce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Marcela Zlatohlávková

Po padesátce nepracují hormony, nabírá se automaticky a patří vše k věku? Nepatří, chce to jen udělat ono rozhodnutí a držet se toho, co si vytyčíme. Důsledně a bez vymlouvání

Sedavé zaměstnání, nesprávná životospráva a málo pohybu. Tento problém zažívá mnoho žen, a pokud se jim už podaří nějaký ten kilogram shodit, nastává jo-jo efekt, kdy se váha překotně nabere zpátky.

Článek

Naplánovala jsem si s kamarádkou kouzelnou dovolenou a sháněla plavky. Když jsem se v každých na sebe podívala do zrcadla, začaly se mi z mých tukových zásob dělat mžitky před očima. V tu chvíli jsem si uvědomila, že mám dvě volby – stárnout a tloustnout, nebo celý proces zastavit a zvrátit. A protože jsem duší dobrodruh a vždycky volím riziko na místo jistoty, zvolila jsem druhou možnost. Ze všeho nejdříve jsem zásadně změnila jídelníček.

Místo sladkých nápojů, kterými jsem se uklidňovala, jsem sáhla po přírodní pramenité vodě. Zařadila jsem do jídelníčku ryby a drůbež. Jím čtyřikrát denně, ale malé porce z menších talířů. První čtyři kilogramy šly dolů docela rychle, ale potom se váha zastavila. Musela jsem se proto rozhoupat a začít cvičit. Začala jsem necelou hodinou denně, což bohatě stačilo. Důležité je vydržet tu hodinu cvičit v kuse, protože kalorie začínáme spalovat až po dvaceti minutách. Nemám čas jezdit každý den do posilovny, a pokud bych tam jezdila, zřejmě bych to po pár dnech vzdala. K pohybu nám ale stačí jen trocha prostoru a třeba jen rychlá chůze. Váha se mi někdy i na pět dní zastavila, potom opět skočila dolů.

S pohybem a s jídelníčkem jsem se zdárně vypořádala, hlad jsem nepociťovala, ale chuť na sladké byla. I to jsem v režimu dne vyřešila. Kousek čokolády nebo něco sladkého nevadí, ale pokud jsem něco takového snědla, přidala jsem 10 minut cvičení. Držím se zásady, že pokud má tělo na něco chuť, měli bychom mu to dopřát. Ale už v rozumném množství a bez pocitu vinny. Důležité je cvičení nevynechat a na pohyb si zvyknout. Na dovolené jsem místo cvičení denně plavala a nepřibrala jsem ani deko. To už jsem měla oněch deset kilogramů dole, takže jsem si ji mohla dovolit i příjemně užít.

Když člověk shodí určitou nadváhu, získá i sebevědomí, což je zvláště pro ženy velmi důležité. Samozřejmě jsou tu i zdravotní problémy, které se k nadváze přidávají, vysokým tlakem počínaje a kupříkladu žaludečními vředy konče. A sebevědomí? Mládí se sice vrátit nedá, ale zdravý duch, ten se dá nalézt vždycky, když jdeme za svými sny a dokážeme alespoň trochu létat nad zemí…zkuste to také, protože pomyslná křídla má každý, jen s nimi zamávat a rozletět se do výšin.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz