Hlavní obsah
Seberozvoj

Angažovanost zaměstnanců: Jak dosáhnout 81% pokles absencí či 23% nárůst profitability?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Ziga Plahutar, Getty Images Signature

Kdo ovlivňuje vztah zaměstnanců se svou organizací? Co myslíte? A proč by vás to mělo zajímat? Pojďme se na to společně podívat…

Článek

Podle výzkumů Gallup institute má přímý nadřízený až 70% vliv na to, jestli a do jaké míry jsou zaměstnanci organizace angažováni.
Podle mé praxe, manažerské a konzultantské, si troufnu tipnout míru angažovanosti podřízených, dáte-li mi možnost nahlédnout, jestli a jak se baví lídři se svými lidmi a jakou atmosféru tvoří. Takže odpověď je: 
Ano, lídři mají obrovský vliv na angažovanost lidí v organizaci.

Právě toto téma jsme rozebírali s Jiřím Rosteckým v podcastu Mladý podnikatel, který si můžete poslechnout ZDE. Shrnu stručně několik otázek a odpovědí:

Co je to angažovanost zaměstnanců?
Je to vztah, který mají lidé se svou organizací.

Co tvoří angažovanost v organizaci?
SMYSL, tedy když lidé ví, proč dělají svou práci a čemu prospívá. MOŽNOSTI ROZVOJE v celé šíři, tj. příležitost dělat to, v čem vynikám až po kariérní růst. VZTAH S PŘÍMÝM NADŘÍZENÝM, což znamená zájem, důvěru, častou komunikaci a zpětnou vazbu.

Co naopak podporuje současnou velkou míru neangažovanosti zaměstnanců v organizacích? 
Například názor, že angažovanost je HR záležitost. NENÍ. Je to záležitost managementu a primárně přímého nadřízeného.

Proč by vás nějaká angažovanost zaměstnanců měla zajímat?
Když pominu všechny ty „měkké“ důvody, které spadají pod atmosféru nebo firemní kulturu, tak možná pro několik velice „tvrdých“ čísel . Ta vychází z porovnání vrchních a spodních 25 % organizací z globálního průzkumu Gallup Institute. Měřená je angažovanost zaměstnanců podle Gallup metodiky a následně jsou výsledky porovnány s byznys ukazateli:

  • 81% pokles absencí
  • 18% pokles odchodovosti zaměstnanců ve vysoce „obrátkových“ sektorech
  • 43% pokles odchodovosti zaměstnanců v nízko „obrátkových“ sektorech
  • 28% pokles krádeží
  • 64% pokles nehodovosti na pracovišti
  • 41% pokles v poškozeních (kvalita)
  • 18% nárůst produktivity
  • 23% nárůst profitability
  • 10% nárůst zákaznické věrnosti

Myslíte, že to stojí za to? Možná další důvod věnovat se smysluplnému rozvoji lídrů a nechat je projít Abecedou lídra

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz