Hlavní obsah
Seberozvoj

Jak využít jasnou a laskavou komunikaci pro efektivní řešení konfliktů?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: RachelScottYoga, Pixabay

Tři plus dvě jednoduchá slova mohou změnit způsob, jakým se díváme na konflikty a komunikaci v pracovním i osobním životě. Pomůžou nám nejen konflikt překonat, ale i udržet čistý vzduch ve vztazích.

Článek

Clear is kind → 3 slova od Brené Brown, která se mnou zůstala navždy, nabízím svým klientům opakovaně. 

Kind Candor → 2 slova od Garyho Vaynerchuka. Stejný smysl. 

Mně osobně pomáhají jít do konfliktu se správným vnitřním nastavením. Provázejí mě v situaci, která může vyústit v konfliktní, když se mi do ní nechce. Protože, pokud jsem slušně a s respektem jasný, dějí se dvě věci:

1) Druhá strana (partner, podřízený, kolega…) ví, kde jsou moje hranice a rozumí, co akceptuji a co ne. Pomáhá nám to ve vztahu, protože místo, abych se na něj usmíval a pomlouval ho za zády, je mezi námi čistý vzduch. Krátkodobě možná „zajiskříme“, ale hned vyvětráme a nezůstává dlouhotrvající smrad neřešené situace.

2) Já se vnitřně neotravuji negativními pocity vzteku, zklamání, nepochopení. Tím, že si dovolím je říct, čistím a větrám i svůj vnitřní prostor. Nemusím pak své nasbírané emoce ventilovat „podprahově“ ironií, uštěpačnými poznámkami, doma u rodiny, anebo svým vlastním nezdravým vnitřním prostředím. 

„Clear is kind“ se stalo mou mantrou. Opakuji si ji, když se mi nechce do konfliktu, mám strach z reakce druhé strany, nebo prostě váhám, jestli mám říct, co si doopravdy myslím.

Doporučuji všem lídrům. Nebo vlastně… všem. 

Více do hloubky se konfliktu z pohledu lídra věnujeme v rozvojovém programu Abeceda lídra.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz