Článek
Povýšili jste šikovného člověka ze specialisty na people managera. A ono to nefunguje. Přístup „hodíme ho do vody, ať se ukáže“, nezabral.
Skvělý specialista, pravidelně hodnocený jako „exceeds expectations“, s doporučením „ready for promotion“ je najednou podprůměrným manažerem.
Všichni prohrávají.
Váš, momentálně podprůměrný, manažer je frustrovaný, přemýšlí, jestli na to má a jak moc selhává. Váš tým je demotivovaný, necítí podporu a jasné vedení. Vaše organizace dostává horší výsledky, než na jaké má potenciál.
Au. Au. Au.
Tak, jak to často máme při selhání, hledáme viníka.
Možná za to může nový manažer. Prostě se přecenil, když se na to místo hlásil.
Možná za to může starý manažer. Neodevzdal mu to správně.
Možná za to může nadřízený. Nevěnoval se mu dostatečně.
Možná všichni. Ale možná za to může proces. Lépe řečeno, absence kvalitního procesu.
Onboarding není pouze nalodění se do letadla, nebo na plavbu. Je to proces postupného „nalodění se“ do nové role. Nikdo učený z nebe nespadl. Nikdo se skvělým lídrem nenarodil.
Ale my, s abecedou lídra věříme, že většina lidí se skvělými lídry může stát. Jen potřebují správnou podporu. Jestli vás to více zajímá, pak o tom, jak může takový „onboarding“ a správná podpora vypadat, jsme si povídali v našem živém vysílání, na jehož záznam se můžete podívat.