Hlavní obsah
Aktuální dění

Som Slovák a nenapadlo ma…

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Marek Marušinec, Abeceda lídra

Nenapadlo ma, že vojna bude na hraniciach Slovenska. Stalo sa. Nenapadlo ma, že zažijem policajné kontroly a pandémiu. Stalo sa. Nenapadlo ma, že zažijem atentát na verejného predstaviteľa krajiny.

Článek

Stalo sa. Včera. A ako Slováka ma to naozaj mrzí.
Včerajšia udalosť na Slovensku mnou hlboko zamávala. Až k slzám.

Žijem 12 rokov v Čechách a Slovenskú politiku som, frustrovaný, dávno prestal sledovať.

Mal som a mám pocit, že ako individuálny občan nemám hlas a prestal som sa rozčuľovať nad tým, čo nemôžem zmeniť.

Miesto toho sa sústredím na svoju rodinu a prácu s lídrami v organizáciách, pretože verím, že výrazne ovplyvňujú životy - k lepšiemu, alebo k horšiemu - ľudí, ktorých vedú.

Vlády Róberta Fica a jeho Smeru boli jedným z klincov do rakvy mojej občianskej angažovanosti.

Ale Róberta Fica som v tom čase pravidelne stretával pri svojich behoch na Bratislavskej hrádzi. Vždy som ho ako premiéra krajiny s úctou pozdravil a on ma vždy slušne odzdravil.

Nevyjadrujem sa nikdy nikde ku politickým témam a nevytĺkam „marketingový kapitál“ z polaritných názorov na dianie v spoločnosti. Je mi to „proti srsti“.

Sadol som si večer k počítaču ku hodinke práce, kým žena uspí dcérku a miesto toho sledujem titulky domácich a zahraničných denníkov a cítim sa otrasený.

Mal som pripravený úplne iný článok pre dnešnú publikáciu. Ale príde mi teraz irelevantný. Miesto toho budem autentický.

To, čo sa stalo je tragédia.

Ale moja reakcia je, že sa nenechám vtiahnuť do vlny osočovania, negativity, nenávisti a obviňovania, ktoré sa už začínajú diať.

Miesto toho želám premiérovi všetko najlepšie bez ohľadu na politickú náklonnosť, modlím sa za neho a jeho rodinu bez ohľadu na svoje a jeho vierovyznanie.

A pre svoje deti chcem prispievať ku Slovensku a Čechám, kde súcit, trpezlivosť a láska sú odpoveďou na nenávisť, zlobu a agresivitu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz