Článek
Nadšenec
Dítě je první týden ve škole. Umí jen dobrý den a sbohem, ale hrozně se zajímá, co budeme dělat v hodinách, co si má pořídit do školy a jak se má začít učit.
Jak přistupovat: Je důležité podpořit nadšení. Musíme chápat, že hodina fyziky těmto dětem asi moc nedá, pokud nebudou rozumět. Takže nadšení je třeba nasměrovat na jazyk, ale nutné je pokračovat i v dalších předmětech, třeba matematika je klíčová. Největší roli v aklimatizaci hraje komunikace s druhými dětmi, ta je větší motivací než cokoliv jiného.
Děti s tímto přístupem vidí každý učitel rád.
Sýček
Děti typu sýček jsou pochopitelně silně poznamenány svými prožitky a v novém prostředí se necítí jistě. Moc nekomunikují, spíše pozorují a na jakákoli slova reagují poplašeně.
Je důležité si tyto děti neplést s línými. Tyto děti nejsou líné. Pokud se jim budete věnovat a nezlomíte nad nimi hůl, rychle vám to dokáží.
Stěna
Poslední typ jsem pojmenoval stěna, protože je jedno, co před ně postavíte, reagují stejně. Je důležité si jejich přístup nebrat osobně a nesoudit je, nevíme, co mají za sebou.
Jak přistupovat: Důležité je nechat možnost, aby se zapojili, ale nehroutit se, pokud se tak nestane. Prostě si napište, jak pracují/ nepracují a trpělivě čekejte, možná se jejich stav po nějaké době změní.