Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Jak jsem učila vnuka hledat a sbírat houby

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Co se v mládí naučíš, už ti zůstane.

Článek

Vyrůstala jsem v rodině houbaře. Sběrem těchto darů lesa byl můj otec proslulý. Často bral na houby i mne a já jsem to zkoušela zase na svém vnukovi. První zážitek měl Kuba asi v 9 měsících. Do lesa jsem ho dovezla připoutaného na kole. Tam jsem ho odvázala a ukázala jsem mu, co jsou houby a jak se to sbírá. Mezi mladými borovicemi byly stovky zrnitých klouzků, o které místní lidé nemají vůbec zájem. Protože ještě neuměl chodit, lezl po zemi po čtyřech a úspěšně jim trhal hlavy. Na vydolování noh ještě neměl sílu. Bylo na něm vidět, jak je šťastný. Doma jsem mu ukázala atlas hub a byly to jeho nejmilejší obrázky.

Pokračování přišlo o několik let později. To už znal různé druhy, včetně těch málo známých. S oblibou sbíral sluky (velmi chutný druh pavučinců). Jednou se na jeho nalezišti objevila cizí paní a hned na něm vyzvídala, co to je za odrůdu, a že si je také nasbírá. Kuba jí s nevinným pohledem desetiletého kloučka poučil, že to je do sběrny a musí mít od jara na houby smlouvu. Paní smutně odešla a já jsem mu vytýkala, že lhát se nemá. Překvapivě mně vysvětlil, že žádný houbař neprozradí své naleziště, a přece to té paní nenecháme. Ta si může jít do knihovny, půjčit si atlas a naučit se to. Není čestné zpovídat v lese děti.

Jakub dnes již studuje na vysoké škole a stále sbírá houby celoročně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz