Hlavní obsah
Lidé a společnost

Umíte potěšit drobnými radostmi?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Martin Faltýn

Když chcete udělat svým přátelům a známým drobnou radost, máte nějaký způsob? Cestu? Přání?

Článek

Já třeba posílám fotografická přání.

Mám na to šikovný prográmek v mobilu, baví mě fotografovat a pak to upravím, přidám k tomu text a pošlu přes chat.

Jak to začalo?

Už ani nevím přesně, zda měl jeden známý nějaké trable. Tak jsem se rozhodl mu zlepšit náladu. Vyrobil jsem a poslal mu přání hezkého dne.

Foto: Martin Faltýn

Příjemný den

A druhý den znovu. I další. A to už jsem mu poslal něco jiného než květinu.

Foto: Martin Faltýn

Sladký den

A pak mne napadlo, proč posílat přání jenom jemu?

Foto: Martin Faltýn

Pohodobý den

Logicky jsem rozšířil tato přání i na další blízké známé. A nakonec, odtud byl už jen krůček, abych vyrobil jazykové mutace, pro mé zahraniční známé. Omezil jsem to na další dva jazyky; ti, kteří jimi nemluví se s tím musejí srovnat – ačkoliv jsem použil jazyky, kterými aspoň jedním z nich oni mluví. Proto třeba angličtina a ne francouzština, hindština nebo malajština. A proto i ruština, a ne kazašsky nebo baškirština.

Foto: Martin Faltýn

Hezkou neděli 1

Foto: Martin Faltýn

Hezkou neděli 2

Foto: Martin Faltýn

Hezkou neděli 3

A víte co je zajímavé? Ačkoliv takto posílám přání denně či ob den nikdo ze známých neprotestoval, že nechce spam. Nikdo mne neodmítl ani mi nevynadal.

A myslím si, že mám se všemi mými známými dostatečně otevřený a hlavně upřímný vztah, aby mi to případně řekli.

A tak tedy posílám přání. Tu hezkého či jinak příjemného dne, tu týdne nebo konkrétního dne v týdnu. A pak také nezapomínám na případná výročí nebo události… A pochopitelně i narozeniny.

Foto: Martin Faltýn

Příjemný týden

Foto: Martin Faltýn

Hezkou neděli

Foto: Martin Faltýn

1. Máj

Foto: Martin Faltýn

Hezký den

Foto: Martin Faltýn

Skvělý den

Foto: Martin Faltýn

Narozeniny

Nu a dál je to na vás.

Můžete tento nápad použít, nebo si vymyslet něco sami. Je jen na vás, zda se vám to zdá jako vhodný způsob jak potěšit své známé, připomenout se jim a tak.

Každopádně, za sebe vám přeji i dnes:

Foto: Martin Faltýn

Krásný den

- - - - -

Video verzi najdete https://youtu.be/ZHAu8udeaBc

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz