Hlavní obsah

České zdravotnictví je dobré ale „stárne“

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Stárnutí populace se přímo váže na naše zdravotnictví a to celkem zásadně.

Článek

Naše zdravotnictví je v mnoha pohledech stále celkem dobře fungující, relativně spolehlivé a dostupné.

Na rovinu si ale musíme říct že má své mouchy. Jen osobní zkušenost Vám ukáže tu realitu.

Nedávno jsem musel řešit z 8.letou dcerou bolest zubu. Nastal problém, protože to bylo v sobotu. Takže klasický postup, sednout k internetu a hledáte zubní pohotovost. Jsem z Ústeckého kraje a zde máte v podstatě tři možnosti: Ústí nad Labem, Bílinu, Most. Pro mě nejbližší Bílina. Zjišťuji ale že až do odvolání zavřeno-důvod neudán. Takže sedám do auta a jedeme směr Most. Jsou tam od 9:00 do 14:00(ke všemu jsou svátky velikonoční-takže chápu)Naivně vyjíždíme tak aby jsme tam byli chvíli před 9:00.Přijdeme do čekárny a tam už cca 20-30 lidí. Hrozím se když poslouchám, že někteří lidé jsou tam už od 7:00 aby se na ně dostalo. Po chvíli jsem si spočítal že vzhledem k počtu lidí by se na nás ani nemuselo dostat. Beru do ruky mobil a  google zjišťuje jak jsou na tom časově v Ústí nad Labem. Super jsou tam do 18:00 tak přemýšlím že pojedeme tam. Mezitím dorazí rodiče s malou holčičkou a v tu chvíli jsou plány zmařeny. „Táto paráda tady je tak o polovinu míň lidí než v Ústí, to by mohlo vyjít“ říká paní svému partnerovi a hladí evidentně bolavou pusu malé holčičce. Sestra v 11:00 vychází z ordinace a oznamuje že paní doktorka bude brát přednostně děti. Spadl mi kámen ze srdce. Dospělí se ale začali chovat jako „neandrtálci“ .Na sestru pokřikovali že si budou stěžovat ,že už tam čekají od 7:00 apod. Sestra jim vysvětlovala, že děti nevydrží tolik co dospělí a že jestli chtějí tak mohou jet do Ústí. Mohu vám říct, že mě probodlo tolik pohledů, co jsem si jako dovolil přijet s dítětem na zubní pohotovost a předbíhat. Rozhodnutí doktorky jsem zcela chápal. Největší šok ale pro mě byl když paní doktorka vylezla…Paní doktorce bylo určitě hodně přes 60 let spíš už k 70 ti letům. K chůzi používala francouzské hole a byla ráda že chodí. Přesto se tam našli dva dospělci, kteří jí nezapomněli oznámit že si na ní budou stěžovat a řekli jí to dost neurvalým způsobem. Bylo mi jí hrozně líto. Má to ve svém věku a fyzické kondici zapotřebí? To jsme na tom tak špatně že nám na pohotovosti slouží lidi kteří svým způsobem už potřebují klid.

Jinak všechna čest paní doktorce. Bolesti zubu nás zbavila a i vysvětlila kde byl problém.

Další má zkušenost (pozitivní) byla v nemocnici v Duchcově. Tam mě operovali s tříselnou kýlou. Vím každý si řekne že to nic není, ale i tak je to operace a přístup lékařů je důležitý. Mohu s klidným svědomím říct, že tato nemocnice je na úrovni. Od začátku celého procesu(odběr krve, předoperační vyšetření, prezentace, příjem, operace, následná péče, propuštění domů)do konce velmi kvalitní a ochotný přístup. Nikde jsem na nic nečekal a vše vždy proběhlo tak jak bylo naplánováno. Jedna věc mi ale zase přišla na mysl. Doktoři byli skvělí ,perfektní .Ranní vizity odhalily smutnou věc-jejich věkový průměr byl celkem vysoký a já tam opravdu neviděl žádného „mladého“ doktora. Vím, že ty starší jsou samozřejmě zkušenější a všechna čest jim, ale neměl by se někdo zamyslet nad tím že nám doktoři stárnou společně s populací a pro mladé žádná motivace…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz