Hlavní obsah
Umění a zábava

(Ne)zdravý nákup

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Adobe Stock (licence zakoupena)

Z obrazů české společnosti.

Článek

Tak si představte, že nám sem bez skrupulí chtějí dovážet émerický červíky a nutit nás je jíst. Že prý o nějakou supr čupr potravinu se to jedná. Jako já nemám nic proti nějakým těm novotám, co obohatí prostý život nás Čechů, ale nějak se horko těžko dopracovávám k tomu, co jako by se z toho dalo uvařit.

Já to tedy jen zahlédl kdesi v tisku a bez většího dumání jsem nad tím mávl rukou. Ale to byste normálně nevěřili, jak ona se ta potvora ve společnosti uchytila. To jsem se vám jednou takto vypravil na nákup do jednoho z marketů, kterých je u nás ve městě tolik co kruháků a zaposlouchal se do opravdu zajímavého rozhovoru.

„Ty, to bys nevěřila, co si to ta vláda na nás zase vymyslela. Říkala Růžena od vedle z baráku, že prý místo masa budeme jíst červy.“

„Prosím tě, to budou zase nějaký ty novinářský výmysly. Vždyť si to vem logicky. Jak jako chceš udělat třeba červoknedlozelo nebo červa na smetaně.“

„No ne, to jako máš pravdu, ale že prý je ta potravinová krize a ono, že je to levný na pěstování a vitamínů to prej má, že ani doktora v budoucnu potřebovat nebudeš.“

„No, mně tohle teda nikdo do huby cpát nebude. Já si neumím představit, že pojedu se starým na cyklotoulky jako vlakem a budu dělat na cestu řízky z červů? Aspoň že ten chleba máme normální.“

„To taky není úplně pravda. Ten prej je zase pečený z kontaminovaný mouky. Snad prej až z Ukrajiny sem tu mouku vozí. Si představ, oni to tam žrát nechtějí a nám by to cpali pod čumák.“

„Počkej, starej chce udělat buchty na neděli. No to nemyslíš vážně?!“

„Myslím. A normálně oni si zase myslí, že lidi jsou nějací hlupáci. Si představ, že oni jim na to přišli a začali koukat na etikety, odkud jako ta mouka je. No mysleli si, jak je neoblbnou a začali tu mouku vysypávat a dávat do jiných obalů, jako že je vyrobená v Česku.“

„Jasný, oni si myslí, že jsou chytřejší jak čecháček. To já kupuju jedině ověřenou jako třeba Penam.“

„To dobře děláš. To já taky kupuji jen ověřené potraviny. Ono dneska si to člověk musí hlídat. Ty emerikánci by nám tady furt něco zaváděli, ale to oni neznají tu naši náturu, že jo.“

„Přesně tak. To ještě že máme čas to sledovat, co všechno se v tom světě děje a co všechno na nás chystají. Ale co ti mladí, nic o světě nevědí. Furt mají jen ty svoje internety, ale zdravý rozum jim chybí. No a co vůbec tvůj starej? Dlouho jsem ho neviděla.“

„Co ti budu povídat. Už ho žerou červi. Vydal se sbírat medvědí česnek, že prý na velikonoční nádivku, a on si to spletl s ocúnem.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz