Hlavní obsah
Lidé a společnost

V učňovských kadeřnictvích ušetříte stovky korun

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels.com

Ten problém zná každá žena, kadeřnice má volný termín až za tři týdny. A když už dosednete na křeslo, nakonec vám na hlavě vytvoří něco, co se nejlépe zakryje pořádnou čepicí.

Článek

Moje poslední kadeřnice byla sice šikovná, ale co naplat, když jí a kolegyním partner (jinak realitní makléř) nanormoval 60 minut na stříhání, což se u mých hustých vlasů nedalo stihnout. A opravdu jsem milovala ten zoufalý pohled na hodiny na stěně, a proto tudíž je třeba nasadit turbo motory a nějak to „dopižlat“. Na hovor, jestli se mi to líbí, už jaksi nezůstává čas. Pak rychle sundat pláštěnku a rovnou jít k onomu makléři a vysázet mu na pult nemalé peníze.

A tak jsem se zase pokorně vrátila k učnicím do žákovského střediska. Začala jsem k nim ostatně chodit už před patnácti lety do Školské ulice v Praze. Doporučila mi to známá. Tehdy mě na tom nejvíc zlákala výhoda, že se nemusím dopředu objednávat a vezmou mě hned. Zkrátka tam můžu vletět, když se mi to zrovna hodí. Druhý podstatný aspekt, který jsem mnohokrát ocenila, byl, že nad prací studentky bdí paní učitelka, jež případné nedokonalosti odstraní. Navíc nikde mi tak pečlivě nenabarví vlasy jako tam. Mnohé profesionálky mi totiž často na hlavu něco doslova chvatně napatlaly, tudíž jsem si nejednou musela sama hlavu přebarvit, nebo doma dobarvit. Při placení se ale nikdy neošidily.

U studentek ani jedno nehrozí. Pracují za velmi výhodné ceny. Naposledy jsem za střih a barvu platila pouhých 450 Kč. Tato částka pochopitelně trochu kompenzuje určitou časovou náročnost. Protože učícím se dívkám celý proces trvá déle, vyžaduje to od zákaznic trpělivost. Každopádně tím, že jim půjčíte své vlasy, pomáháte jim se v práci zdokonalovat. A i to já osobně považuji za důležitý faktor.

Pochopitelně zmíněný podnik kousek od Václaváku nemá s nedostatkem klientely problém, ale existují i další odlehlejší pobočky po Praze, například Invalidovna či Dejvická, které jsem také v minulosti navštívila.

Žákovská kadeřnická pracoviště najdete ale ve větších městech po celé republice. Problém vidím trochu v tom, že ne všechna uvádějí na webu aktuální údaje o otevírací době a mnohde dokonce nenajdete ani adresu. Nepomůže ani kontaktní telefon, na nějž se často nedá vůbec dovolat, což je třeba bohužel moje zkušenost z Teplic.

Na jaře jsem mimochodem otestovala i studentky v Domažlicích, kde to také dobře funguje. Praha ale drží unikát v délce týdenní provozní doby, která je vůči klientům hodně vstřícná. Jinde učňovská pracoviště často fungují pro veřejnost jen v sudých či lichých týdnech a ještě výhradně dopoledne. Každá škola si to nastavuje po svém. Pokud bych jim něco obecně doporučila, tak větší propagaci a lepší informovanost směrem k potenciálním klientům.

V případě, že jsem vás nalákala, musíte to stihnout do konce června. Na prázdniny se totiž střediska uzavírají.

Každopádně si myslím, že v dnešní době, kdy hodně lidí musí otáčet každou korunu, je toto dobrá cesta, jak udržovat svůj účes v kondici a přitom se nezruinovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz