Hlavní obsah
Názory a úvahy

Opravdu je dnes tak „super“ být bez menstruace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Při rozhovoru s kamarádkou, která nemá menstruaci, jsem pochopila, že jsem ráda ženou se vším všudy.

Článek

Narazila jsem v debatě s mojí kamarádkou na téma menstruace. Ani jsem nevěděla, že ženy nemusí menstruovat, stačí k tomu jen mít tu správnou antikoncepci. Třeba injekční formu. Tam je žena bez menstruace i bez ovulace.

Já jsem od mala žila v tom, když mě to maminka učila, že menstruace je zdravá, prospěšná a musí ji žena mít. Když ji nemá je buď těhotná, nemocná a nebo v přechodu.

Menstruace není moc příjemná, bolí, jsou i stavy, kdy je žena náladová, hádavá, podrážděná aj.

Když jsem se bavila s mojí kamarádkou, říkala mi, jak je to pohodlné. Dostane jednou za tři měsíce injekci, nemá menstruaci, nebolí ji hlava, nemá ovulaci, nemůže otěhotnět. Jediné, co jí nefunguje, je chuť na sex. Nemá ty správné hormony a nemůže dosáhnout orgasmu. Při rozhovoru jsem se moc nedozvěděla, jestli to je tou antikoncepcí, ale rozhodně nemá tak bouřlivé emoce jako někdy já před nebo po menstruaci. Na otázku, jestli má pocit, že nemenstruovat je zdravé, mně odpověděla: „alespoň mě nebolí v pauze hlava a stejně jsem nikdy neměla moc krve, spíš jen špinění. Takže jsem to měla slabé. Teď to nemám vůbec a nic mě nebolí.“

Je to ale opravdu tak zdravé? To už dnes ani žena nemusí být ženou se vším, co k ní patří. Ta nejpřirozenější věc, jako je menstruace, ji obtěžuje? Vím, že věda jde dopředu a spoustu věcí je jinak než před padesáti lety.

Jsou i ženy, co mají bohužel zdravotní problém a menstruaci si uměle nechají zastavit, ale to ze zdravotních důvodů, ne že chtějí. Možná chtít zastavit menstruaci bude za pár let novou metodou na počkání.

Já neberu ani prášky, ani žádnou jinou metodu antikoncepce, děti mám, žádné další už nechci. Někdy mám menstruaci bolavou víc, někdy míň, ale přijde mi to přirozené a nechám to na přírodě, kdy o ni přijdu. Cítím se víc být ženou a mám pocit, že jsem zdravá. Moje výkyvy chutí na sex podle cyklu jsou docela zábavné. Menstruaci jsem neměla při dětech, bylo to pohodlné, to ano, ale souhlasím, že chuť byla menší. Bránilo mi v tom i to kojení. Po kojení mě menstruace opět navštívila a opět semnou tráví každý měsíc a já jsem ráda, ač to někdy bolí.

Ptám se vás, co si myslíte o zastavení menstruace?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz