Hlavní obsah
Názory a úvahy

Silvestr je svátek ožralců a pyrotechniků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Jak oslavíš silvestr, tak bude vypadat tvůj celý rok. To je zase pranostické moudro do kapsy.

Článek

Než se člověk naděje, už jsou tady Vánoce. Svátky obžerství a všechno dovoleno. Smíchat bramborový salát, vanilkové rohlíčky, vánoční punč, vaječný likér, a nakonec rybí polévku, dokáže opravdu málo lidí. Jsou však mezi námi.

Můj kamarád je od přírody jedlík. Má jídlo rád, celý rok se drží zkrátka, avšak na Vánoce nebo Velikonoce se utrhne z řetězu a sežere na co přijde. Má pak velké bolení a nebo dost času trůní na toaletě. Jednou jsem se ho zeptala: „Romane, to ti nevadí se tahle přežrat a pak trpět?“ Jeho odpověď byla dost divná. „Ne, Ježíš taky trpěl, na Vánoce se narodil a na Velikonoce umřel“, no to je odpověď napadlo mě. „No a Romčo, co Silvestr slavíš?“ Odpověď: „Já nepiju, to není svátek pro mě.“

Je zajímavé, jak některé věci, tak automatické dokážou probudit v člověku tolik otázek. Například: jak to jako myslel, že není pro něho? Vždyť končí rok a začíná nový. To samo o sobě je důvod k oslavě. V jednom má však pravdu. Na Silvestra se slaví, alkohol teče proudem a vrací se člověk až k ránu domů. Jenže opít se v jeden den a pak se z toho týden dostávat mě rozhodně nebaví a dělat to nebudu. Mně osobně alkohol nechutná a nedá mi nic víc než jen problémy.

Jednou jsem byla na akci, kde se slavil Silvestr. Nálada byla perfektní, každý něco pil a jedl. Bylo to přátelské a milé tak do půl jedenácté. Poté začalo to, čemu se říká „rivalita“. Kluci dostali chuť si dokázat, kdo je tu nad všemi největší samec. Samozřejmě, že skoro každá přítomná žena brečela a křičela. Bylo to hrozné. Seděla jsem na lavičce a vše jsem to pozorovala z dálky. Říkala jsem si, co je to za divnou situaci. Všichni křičí a mlátí se. Ustálo to vše až okolo půl jedné ráno, kdy museli přijet i policisté. Neobešlo se to, ani bez úrazu a dva chlapce odvezla sanitka.

Nejhorší zážitek a stojím si za tím, že se to s alkoholem a petardy nemusí přehánět. Ten den by šel využít i jinak. Silvestra si užít se všemi tradicemi, a hlavně s dětmi. Kdo je sám, tak ať navštíví nějaký veřejný silvestr, ale bez proudu alkoholu a málo pyrotechniky.

Zvířátka by všem poděkovala…

Nemusí být alkohol a pyrotechnika na prvním místě poslední den.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz