Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Neukojitelná chuť na sex: Je to pro vztah skutečně problém?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Rodrigo Feksa, zdroj: Pexels

Na rozdíl od všeobecného mínění, mají nejen muži silné libido. Jak sám Stephen potvrdil v prvním příběhu (ilustrační foto).

Neukojitelná sexuální touha není problém. Stává se jím pouze tehdy, když člověk vidí svou potřebu sexu jako něco, co je důležitější než vztah nebo přání a potřeby protějšku, říká sexkoučka Tracey Coxová.

Článek

Podle mezinárodně uznávané poradkyně v oblasti sexu a partnerských vztahů Tracey Coxové, neukojitelná touha po sexu musí být spojena s empatií a ohleduplností k partnerovi nebo partnerce, aby se v rámci zdravého vztahu mohla realizovat.

Sexkoučka v rámci svého zaměření diskutovala se spoustou lidí, aby zjistila jejich zkušenosti s neukojitelnou chutí na sex. Na britském webu Daily Mail sexkoučka Tracey Coxová publikovala tři příběhy, které souvisejí s touto problematikou. Jména osob byla v každém příběhu změněna s ohledem na jejich soukromí.

Na rozdíl od všeobecného mínění, mají nejen muži silné libido. Jak ostatně sám Stephen v prvním příběhu potvrdil.

Její láska k sexu mě stála manželku i práci

Stephen (28 let) žil skoro rok s partnerkou, o které neměl tušení, že je na sexu závislá.

Oba jsme pracovali pro velkou reklamní agenturu společně v jednom týmu. Byl jsem tehdy šťastně ženatý, ale ona byla krásná žena s nádherným tělem a všichni muži ji chtěli.

Flirtovala se všemi, mladými i starými. Ostatním ženám se nelíbila. Žárlivost, pomyslel jsem si, ale teď si myslím, že jí ty ženy prostě nevěřily, což se ukázalo jako pravda.

Byly tam varovné signály – v práci se vyspala se třemi muži, než začala svádět mě. Když se na chlapa zaměřila, nebylo možné jí odolat. Nevím, proč chtěla konkrétně mě - myslím, že to bylo proto, že jsem se ji nesnažil sbalit.

Ráda zkoušela svou sexuální sílu nad ostatními a já se ukázal jako obtížný cíle. Ale byla neoblomná a polichotilo mi to a jednoho večera jsme se po skleničce v kanceláři políbili. Šel jsem domů a své ženě oznámil, že jsem zamilovaný do někoho jiného, ​​a to byl pro mé manželství konec. Přesvědčila mě svým chováním, že je do mě zamilovaná a já ji padl k nohám. Ale nikdy to nebyla láska.

Zanedlouho se přestěhovala do mého nového bytu. To je další věc, kterou dělá: „finanční situaci“ řeší sexem. Nenapadlo ji, že by mi mohla finančně přispívat, protože jsem měl přece sex se sexy ženskou. Když se v práci provalilo, že spolu bydlíme, jeden z kolegů žertoval, že to bude mít negativní vliv na její „business style“. Myslel jsem, že žárlí, ale nakonec se ukázalo, že jsme se oba mýlili – ona stále pokračovala ve flirtování se všemi muži v práci.

Měla jednoho kamaráda, se kterým chodila každý pátek ven a v sobotu brzy ráno se vracela domů. Řekla mi, že to byla její „chill-out“ noc. Dnes už vím, že to vlastně znamenalo, že měla sex s jinými muži, někdy ženami a nejednou měla s mužem sex ve třech.

Velmi často si měnila PIN v telefonu, ale po čtyřech měsících společného soužití se mi ho podařilo rozlousknout. Bylo to horší, než jsem čekal. Své stopy zakrývala velmi dobře, ale rozhodně v té době měla sex s dalšími dvěma muži.

Když jsem se rozhodl s ní o tom promluvit, ani se nepokusila lhát. Přiznala, že od té doby, co jsme se poznali, spala se spoustou mužů. Řekla, že jsme nikdy nesouhlasili s tím, že budeme monogamní a že sex, který jsme měli, nebyl dostatečně uspokojující ani zajímavý, aby se spokojila pouze se mnou jako s jediným partnerem.

Lehce mě slovně vykastrovala. Měl jsem se s ní v tu chvíli rozejít, ale moje ego bylo silnější. Chtěl jsem jí dokázat, že jsem dost dobrý, a tak jsem s ní měl sex několikrát denně místo jednou. Vyzkoušeli jsme všechno. Nebylo nic, na co by nebyla připravena. Pokračovala však v sexuálních vztazích i s jinými muži a nakonec jsem si uvědomil, že to nebylo něco, co bych mohl ovlivnit. Byla závislá na sexu.

Poté, co jsem se rozhodl udělat trochu podrobnější průzkum závislosti na sexu, jsem si uvědomil, že její chování je nutkavé – zdá se, že ho nedokáže ovládat. Ukázalo se ale, že své chování ani kontrolovat nechce. Neustále jsem se obával, že od ní dostanu HIV nebo pohlavně přenosné choroby, a tak jsem trval na používání kondomu. Opět ani nemrkla, jen s tím souhlasila. Byla si vědoma, že takovým chováním ohrožuje své zdraví.

Skončil jsem tak, že jsem se s ní rozešel a po příšerném, opravdu příšerném roce jsem dal výpověď v práci. Zničila mě. Můj šéf ji zbožňoval a já jsem správně tušil, že on bude tím dalším v jejím pořadníku. Zavolal jsem své ženě, abych ji prosil o další šanci, ale ona mi řekla, abych „jí dal pokoj“. Zasloužil jsem si to.

V mém případě to nebyla žena, která má ráda jen sex a vypadá skvěle. Vztah s ní byl hrozný ale zajímalo by mě, co se s ní stalo. Nikdy jsem se nesetkal s jejími rodiči, protože s nimi nemluví.

Oba jsme milovali sex a pak jsem prošla menopauzou

Druhý příběh vypráví Sarah (49 let), její manželství trvá 11 let.

Je pro mě docela smutné o tom mluvit, protože jsme s manželem měli hodně dobrý sex. Potkali jsme se v pokročilejším věku, bylo to moje druhé manželství a jeho třetí. Sex byl velkou součástí našeho vztahu. Líbilo se mi, že mě chtěl pořád: díky tomu jsem se cítila sexy a silná. Když jsme se tehdy potkali, bylo mi 38 let a měli jsme sex dvakrát denně – o víkendech i třikrát nebo čtyřikrát denně.

Usínali jsme spolu v objetí a často mě ráno budily polibky na krku a jeho ruce na mých prsou. Vždycky byl připravený na sex a já jsem cítila štěstí, že mám muže, který byl tak sexuální.

Všechno se změnilo, když jsem prošla předčasnou menopauzou. Bylo mi 46 let a měla jsem pocit, jako by mi někdo vzal mé tělo i osobnost a nahradil někým jiným. Celou dobu jsem byla naštvaná, cítila jsem se tak unavená a chuť na sex prostě z mého života zmizela.

Šla jsem ke svému praktickému lékaři, který mě poslal do poradny. Nemohu užívat některé léky, protože mám velké problémy s infekcemi močových cest a suchostí pochvy. Sex se změnil ze stavu, který byl zábavný a krásný, na něco, čeho se děsím. Dost mě to bolí a často mě po sexu trápí záněty močových cest, které mám poslední dobou pořád.

Manželova obrovská chuť na sex se samozřejmě nezmenšila a je zděšen tím, co mě potkalo. Snaží se mě „neobtěžovat“, jak říká, kvůli sexu a já vím, že hodně masturbuje. Faktem ale je, že cítím povinnost mít s ním sex alespoň čtyřikrát týdně.

Sex mě nebaví, protože je velmi bolestivý a zoufale mi chybí ten, který jsme mívali. Nyní je sex mnohdy založen jen na tom, že mu dávám orální potěšení, zatímco já sama od něj nic nechci. To je prostě moje volba.

Navzdory všemu, co se stalo, náš vztah přežívá, protože jsem k němu byla upřímná ohledně toho, co se mi stalo. Nikdy by mě nepodvedl, není to ten typ chlapa, ale opravdu se bojím, jak se cítí on. Je mu teprve 48 let a já mu upírám něco, co je jeho největším potěšením v životě. Vím, jaké to je, protože to bývalo i moje vzrušující potěšení.

Máme batole i miminko, ale pořád chce sex

Třetí příběh vypráví 32letá Eleanora, matka dvou dětí. Se svým manželem žije osm let.

Jsem zvyklá, že můj partner chce sex vždycky: očekává to alespoň jednou denně a trucuje a zlobí se na mě, když řeknu ne. Svou chuť na sex bych popsala jako průměrnou – moje dokonalé číslo by bylo jednou týdně. Ale to bylo předtím, než do našeho vztahu vstoupila batolata.

Když jsme se k sobě sestěhovali, věděla jsem, že můj manžel je velmi sexuální typ, ale smířila jsem se s tím, že nikdo nemůže dostat vše, co by si přál. Radost jsem z toho neměla, ale myslela jsem si, že se to věkem uklidní a jeho libido se sníží.

Nestalo se tak a teď, když máme miminko a batole, je pro mě čím dál těžší zvládat jeho časté sexuální touhy. Nemám čas na nic včetně spánku a sex mi připadá jako zbytečný luxus. Mám pocit, že moje tělo neustále dává: kojím a batole potřebuje moji neustálou péči. Moje současná situace mě vyčerpává. Potřebuji od manžela pomoc s dětmi, ne další nároky na své tělo. Spím v noci jen čtyři hodiny a každá vteřina je pro mě drahá.

Několikrát jsem mu řekla, jak se cítím, ale vždy to skončí obrovskou hádkou. Říká, že jsem se změnila. Samozřejmě, že jsem se změnila! Teď jsem matka. Manžel svůj životní styl vůbec nezměnil. Jsem kvůli tomu zahořklá a naštvaná, vyvíjí na mě tlak, místo aby mi pomohl a uklidnil mě.

Vždycky mě otravoval kvůli sexu, ale dřív se to dalo ještě vydržet. Myslím, že je dětinské a sobecké očekávat, že budeme mít stejné množství sexu, jako jsme měli, než jsme měli děti. Všichni manželé mých kamarádek to chápou a nenutí své ženy k sexu.

K sexu se nutím, i když je to to poslední, co bych si přála. Máme sex asi třikrát týdně, což je třikrát více než kdokoliv z mých přátel. Ale ani to mému manželovi nestačí. Je hrozné žít s někým, kdo je velmi sexuální a ani se nechce snažit ovládat své sexuální potřeby.

Sexuálního touha je u každého jiná

Sexuální touha je u každého z nás odlišná. „Zatímco někteří lidé mají chuť na sex každý den, jiným stačí pohlavní styk jednou týdně nebo jednou měsíčně. Je také zcela normální, že člověk občas nemá chuť na sex vůbec. Význam sexu by se sice neměl přeceňovat, avšak spokojený sexuální život je součástí vztahu, a to pro oba partnery,“ uvádí Národní zdravotnický informační portál (NZIP).

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz