Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 10. 7. 2004, K6 BASECAMP, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Opět Nangmah Valley tisíckrát jinak

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté

Článek

Ráno se budím po 5:00, počasí nic moc, ale neprší, tak se rozhoduji vstát a vyrazit, což se mi nedaří před 6:00. Svižným tempem mastím dolů a první věc, kterou si uvědomuji, že jsem si nevzal čelovku a cesta do Khaplu, kdyby jel džíp, je tudíž vyloučena, neb není šance to za světla stihnout zpět a v Alikově blešárně spát znovu nehodlám.

Po cestě najednou potkávám karavanu nosičů a posléze i dva Kanaďany, kteří si to šinou pod Great Tower. Příjemně si popovídáme (je moc fajn slyšet zase normální angličtinu) a mastím dál. Nad Mingli potkávám další 2 trekkery (UK a USA) s průvodcem s flintou, který mi tvrdí, že džípy do Khaplu jsou již dávno pryč a že u Alika v Kande dostanu stejné základní zásoby jako v Hushe.

Foto: matěj holub

Další z žulových štítů tyčících se nad Nangma Valley

Navzdory této informaci vyrážím směr Hushe, ale tak ve třetině cesty mezi Kande a Hushe mi dochází, že zpět bych to špatně stíhal, a když mi osádka vozu potvrdí, že masové konzervy, které kluci hlavně chtěli, v Hushe neseženu, nechávám se odvézt do Kande, kde u Alíka kupuji rýži, brambory, těstoviny a čapátí a dávám si kuře k obědu. Evidentně čerstvé, protože si ho objednám, za chviličku se na dvorku v průhledu dveřmi mihne kuře, ozve se hysterické kdákání, rána a ticho, a tak za 40 min mám na stole kuřecí mňamku. Ve 13:00 vyrážím a na konci vsi ještě kupuji sušenky.

Na začátku údolí dost fouká a tak i tím, že se citelně ochladilo, musím navléci goretex. Mastím celkem slušným tempem, řeka od Amin Brakku jde naštěstí přejít suchou nohou i kolem 15:00, neb je zataženo a tolik netaje. Zatahuje se ale hodně moc, začíná pršet, a tak kolem Slovinců s Kanaďany jen promastím a už docela zmrzlý (byl jsem líný se přiobléci) se v 17:15 připotácím do BC, kde mě kluci ve vánici napájejí a krmí. Na chvíli zalézám do spacáku se zahřát a pak jdu na „návštěvu“, kde kecáme. Paráda. Mára mi pak na noc půjčuje svou péřovku a vestičku, takže nekosím, i když mrzne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz