Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 19. 8. 2004, ISLÁMÁBÁD, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Privilegované místo v kempu pro cizince v Islámábádu, které jsem zdědil jako služebně nejstarší obyvatel kempu po Italu Miguelovi, který se na své Vespě vydal domů na západ.

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

V noci jsem se vrátil, k již opuštěné myšlence nechat si dát vízum do svého druhého náhradního pasu v Čechách. Než jsem však rozjel tuto další akci, mě naštěstí napadlo zajít se zeptat na naši ambasádu, co by 2 pasy na pákistánsko-indických hranicích mohly způsobit, a tam mi velmi příjemná1 1. tajemnice potvrdila to, co jsem si myslel, a sice že by to byl pěkný problém. Velmi mi vyčinila, že cestuji po Pákistánu sám a nedbám varování na www stránkách zamini a též mi velmi doporučila Uzbekistán, odkud byla „převelena“ do Pákistánu.

Vydal jsem se k fotolabu vyzkoušet poslední možnost, jak oživit foťák – zkusit nové baterky – bohužel neúspěšně, a tak jsem pochodoval pěšky asi 5 km do Olympusu, kde měl údajně být šikovný mechanik. Byl tam, ale Kodaky neopravoval, a tak mě poslali do sektoru F-10 Merkez do Foto Right, kde mi snad p. Nazir pomůže. Vzal si foťák, a že mám přijít druhý den. Tak snad ho nezapře a dokáže s ním něco udělat.

Úplně jsem zapomněl napsat, že jsem se ráno přestěhoval do boudičky hrdě nazývané „Family Room“ po Italu Miguelovi, se kterým jsem si večer před tím ani nestačil dát rozlučkového jointa a dnes ani pořádně rozloučit, protože včera již spal a dneska odjížděl v 9.00 a to jsem spal zase já. Zmohl jsem se jen na to, že jsem vylezl ze stanu, podal mu ruku a popřál šťastnou cestu. I když jsme se nijak zvlášť nekamarádili, docela se mi po něm chvilku stýskalo. A tak jsem z piety, když jsem později vařil, zvlášť uvařil a snědl pravé italské špagety s omáčkou pesto (oboje „zděděné“ po něm) a teprve poté zvlášť špagety z Dubaje, které jsem koupil spolu se solí, cukrem, nudlovkama, pastou na zuby a mýdlem.

Kemp se celkem zaplnil karavany, neb k náklaďáku Anglánů přibyly 3 francouzské + 1 LandCruiser a 1 Landrover. Je to zde jako v gerontologickém autosalonu, protože to všechno jsou šediví staříci se stařenkami. Jedni dokonce s buldočkem. O to větší jim však patří obdiv.

Den jsem završil netovou seancí, před kterou jsem se zastavil v Holiday Inn v kanceláři MS juniorů ve squashi, abych zjistil, kolik stojí vstupné a kdy kdo hraje. K mému obrovskému překvapení na mě koukali jak puci, protože turnaj nemá obecenstvo! Dohodli mně, že se mohu přijít podívat s tím, že se mám odvolat na nějakého generála letectva, jehož jméno jsem samozřejmě zapomněl dříve, než jsem z Holiday Inn odešel.

Internetové spojení s domovem fungovalo strašně špatně a celá e-mailová konverzace stála za prd, což mě moc mrzí.

Zítra jdu každopádně cvičně požádat o vízum k Indům.

1 Jen velmi stěží se mi ve světle toho, co bude následovat, přepisuje „velmi příjemná“ – viz pár dní dále.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz