Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 2. 9. 2004, ISLÁMÁBÁD, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Vzpomínka na čistotu hor, spaní pod sedlem Thale La, Pákistán.

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Dnešek jasně ukončil 3 týdny nicnedělání a lenošení. Ráno jsem celý napjatý dorazil na indickou ambasádu, kde se mnou u okénka opět vyběhli již známou větou: „Go apply to your own country.“ Nedal jsem se však a byl vpuštěn dovnitř za panem Mehtou, který si vzal pas a za chvíli přišel s tím, že vízum dostanu a na jak dlouho ho prý chci. Zkusil jsem 6 měsíců multiple, čemuž se p. Mehta srdečně zasmál a kontroval 1 měsícem single. Podařilo se mi ho uprosit na 2 měsíce. Vyplázl jsem dnešní 1. pořádnou sumičku, 2.800,- Rs a dozvěděl se, že si pro pas mám přijít odpoledne.

Z ambasády jsem okolo pěkného baráku Nejvyššího soudu pokračoval na American Express zkasírovat šeky, abych měl peníze na nový foťák. Následoval výlet na Rajah Bazaar, kde jsem za 5.500,- fufníků koupil strašnou čínskou hujdu (připomínající dětskou hračku, než opravdický foťák), která zatím ale fotí. No tak se uvidí. Též se mi za příjemnou stovku podařilo v tom brutálním chaosu na Rajah Bazaar sehnat Chitrali hat, kterou jsem pak v kempu spolu se salwarem a Quicksilvřím kloboučkem a rozbitým Kodakem zabalil do krabice od nového foťáku a vyrazil na ambasádu.

Vízum v pase skutečně bylo, a tak jsem se s úlevu vrátil do kempu poté, co jsem shlédl typickou pákistánskou „rvačku“ o místo u okénka, kde se vydávaly pasy. Ti blázni jsou opravdu schopní po sobě lézt!!! Hrůza.

V kempu jsem popadl průvodce na Karakoram a mapu světa a obé prodal na Super Marketu za mrzkých 300,- Rs. A to jsem to ještě usmlouvával z 200. Ale pořád dobré, neb v 1. antikvariátu mi nabídli 125,-! Vydřiduši.

Hned jsem běžel na poštu, kde jsem zjistil, že balík bude stát další ranec, necelých 900,- Rs. Jak jsem psal, dnešek je černou dírou na peníze. Z pošty mě zcela kuriózně poslali nechat si na balík ušít obal, resp. POVLAK u nedalekého krejčího. Kdo to kdy slyšel. Nicméně jsem vyrazil a 1. krejčí na Melody Market mi zadarmo balík „zabalil“ do krásného plátěného povlaku. V papírnictví jsem vysomroval vypůjčení fixy na adresu a bylo.

Vše jsem se snažil zvládnout dnes, protože mi Jim a Bridgitte nabídli na zítřek odvoz do Láhauru, což je super! Huráááá, zdá se, že se opět pohnu!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz