Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 22. 7. 2004, KAŠGAR, Sinťjang, Čína

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Kazící se počasí nad Mustagh Atou. Nejvyšší čas zvednout kotvy a pokračovat do Kašgaru.

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Po budíčku v 5:30 a běhu s batohem v mrazu přes pustinu bez cesty dorážím ke Karakoram Highway právě včas, abych si stihl vyměnit propocené triko za suché těsně před tím, než přijíždí autobus do Kašgaru. Ráno byla fakt kosa a pěkně mi zmrzly ruce, než jsem vykopal stan ze sněhu a ledu. Na bus jsem běžel jako fretka jen s jednou kratičkou zastávkou na svléknutí bundy.

Foto: matěj holub

Počasí se zkazilo, rychle pryč. Základní tábor pod Mustagh Ata, Sinťjang, Čína

Cesta do Kašgaru je na pohled moc zajímavá. Vede neustále se měnícím kaňonem, který nakonec vozidla „vyplivne“ na totální placce o 3 výškové km níže, kde je o nějakých 35°C tepleji, takže když po cestě stavíme na jídlo, opět vypadám v jégrovkách a flísce jako exot a je mi pořádné vedro.

Mravy jsou proti Pákistánu skutečně uvolněné, dívky v tričkách s krátkými rukávy, v šatech, apod., prostě normálka, jak je Evropan zvyklý.

Foto: matěj holub

Takto to na západním úbočí Mustagh Ata cestou do C1 vypadalo o den dříve. Nádherné „křupavé“ ráno.

V Kašgaru se ubytovávám v obrovském hotelu Semán, který má všechny druhy pokojů od dorms za 15,- Rmb až po luxusní suity za stovky USD, a jdu se najíst číny! V hospodě, která mi byla doporučena, nemluví nikdo anglicky, dokonce ani nerozumí slovu „English“! Zachraňuje mě studentka angličtiny, která od jídla zjistila, že jsem v nesnázích, přispěchala na pomoc a objednala mi nudle s masem a ještě zdůraznila, kolik přesně mám zaplatit.

Z nudlí s masem se bohužel vyklubává polévka. No říkal jsem si, že jídlo za 3,- Rmb je nějaké divné. Tak jdu na trh, kde si za 5,- Rmb dávám velikou litinovou mísu polévko-jídla. Mňam, mňam. Dochází mi, že mám poprvé od odjezdu vepřové a i když je vařené, chutná výtečně.

Foto: matěj holub

Kašgar, Sinťjang, Čína

Cestou zpět přemýšlím, jakou limonádu si k netu (o kterém již vím, že je levný!) koupím, když v tu ránu mi dochází, že jsem v Číně a mohu si tedy dát PIVO! Kupuji jedno a vychutnávám si ho na terase hotelu s cigaretkou a vyhlídkou na rušnou křižovatku. Pak jdu ještě pro 2, z nichž jedno piji u netu a druhé si na pokoji lebedí v ručníku, aby nezteplalo. To likviduji posléze opět na terase a rozhoduji se, že se opiju, a tak jdu pro další a pak ještě pro dvě a nějaké oříšky. Je to paráda, pozorovat ten cvrkot oslů a aut. Viděl jsem dokonce 1 Felicii, 1 Favorita, 1 Audi A6 a 1 Mercedes 600. Opil jsem se krásně (1 láhev má objem 630 ml) a zdálo se mi, že jezdím v pohorkách po suťovisku.

Foto: matěj holub

V Sinťjangu se autor po zhruba měsíci abstinence v Pákistánu dostává k pivu…

Foto: matěj holub

...jako tito nešťastníci naštěstí nekončí. Kašgar, Sinťjang, Čína

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz