Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 24. 8. 2004, ISLÁMÁBÁD, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Opět nezbývá než zapózovat na okraji kráteru Nemrut Dagi ve východním Turecku, neb fotografie, které by ilustrovaly dění v Islámábádu, bohužel díky rozbitému fotoaparátu nejsou.

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Dnešek začal slibně telefonátem s konzulem, který vstřícně nabídl sepsání dopisu na indickou ambasádu, na jehož základě by mi vízum udělili. Dopis však musí podepsat 1. tajemnice, která však v daný moment byla mimo, takže mám zavolat za 2 hodiny.

Za 2 hodiny jsem byl spojen přímo na 1. tajemnici, která mi vynadala takovým způsobem, že jsem si to na nástěnku dát nemohl. Nenechala na mě nit suchou a zařekla se, že nehne prstem, dokud vyřízení mého víza nedostane befelem od vrchního ředitele z Prahy. Muselo jí naštvat, že jsem jí „obešel“ a že takto asi bude skutečně muset něco ve věci učinit. Křičela na mě, jak na malýho Jardu. Že jí nebude poroučet žádný subalterní úředník z Prahy!

Ihned jsem běžel na net celou šlamastyku nahlásit do Prahy v obavě, aby z toho mí blízcí neměli nepříjemnosti. Uklidnili mě, že všichni jsou v pohodě a že 1. tajemnice snad dopis podepíše. Tak jsem zvědav. Bojím se, že že bude ještě tak 100× naštvanější, až zjistí, že jsem si „stěžoval“ v Praze.

Nic jiného se snad kromě nákupu benzínu do vařiče a špaget (byly nasladko s jogurtem, který dokáže výborně suplovat tvaroh, a máslíčkem) nepřihodilo. Večer přišla buřina, kdy se ani neblýskalo, ale bylo konstantní světlo, jako problikávající žárovka položená na obzoru.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz