Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 4. 9. 2004, LÁHAUR, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Badišánova mešita v Láhauru

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Dnešek jsem zahájil využitím místní pračky (je to tedy eufemismus pro dané zařízení), takže jsem zaběhl pro prášek a vypral.

Následovala prohlídka pamětihodností Láhauru, zpestřená třemi zážitky.

1. dostal jsem se poprvé v životě do pěší zácpy ve zúženém místě uličky ve starém městě. 20-30 m trvalo tak 15 minut a stálo spoustu strkání a mačkání.

Foto: matěj holub

Jeden ze vstupů do Walled City, starého Láhauru

Dalším zážitkem bylo svezení na motorce od chlapíka, kterého jsem se ptal na cestu k pevnosti. Odvezl mě tam, pozval na čaj, já pozvání přijal, takže mě zase odvezl kamsi do hloubi starého města do kanceláře svého kamaráda, vypili jsme čaj a zase mě odvezl k pevnosti.

A do třetice mě nejprve před mešitou odchytl chlapík a zeptal se mě, odkud jsem. Odpověděl jsem a on mi odříkal spoustu pozdravů v češtině a dokonce i „tři sta třicet tři stříbrných stříkaček…“ Na jeho žádost jsem ho naučil „Julii“ a „dolar, libra, rubl“ (zkuste si to). Nejlegračnější bylo, jak si jazykolamy foneticky přepisoval do urdů.

Foto: matěj holub

Láhaur, pohled z rozhledny Minar-e-Pakistan

V mešitě mě odchytl studentík, že si chce popovídat anglicky. Tak jsme chvíli povídali (spíše tedy on odříkával nabiflované otázky a fráze) a za „odměnu“ mně ukázal akustické triky v mešitě. Nejlepší byl ten, kdy on šeptal do jednoho rohu chodby a já měl ve druhém pocit, jakoby šeptala zeď. Bohužel jsem se kluka ale nemohl zbavit, když jsem již sám chtěl jít na rozhlednu. A to ani poté, co jsme po mnoha zdvořilých pokusech mu jasně řekl, že chci jít sám. Musel jsme mu prostě utéct.

Foto: matěj holub

Všímavý čtenář si jistě všiml, že skončil fotografický půst a fotografie začínají opět +/- dokumentovat popisovaná místa - rozhledna Minar-e-Pakistan, Láhaur

Rozhledy z rozhledny byly, dalo by se říci, standardní a já se pak okolo kanónu Kim (podle kterého začíná Kiplingův román Kim) vrátil do hotelu, kde byl Jim, se kterým jsme pokecali a posléze se vypravili na net. Večer pak následovala „kuřácká“ seance s Jimem & Bridgitte, po které jsem byl dočista zhulenej a usnul jako dudek.

Foto: matěj holub

Kanón Kim, podle kterého začíná Kiplingův román

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz