Článek
Konečně se loď trochu houpe, a tak má člověk v jejích útrobách pocit, že je na moři. Plavba se dnes stala nudnou a monotóní, ještěže mám Kazana: „The Understudy“. Dobrá knížka.
Zvláštní je, jak se po odplutí z Batamu u Singapuru změnil provoz v lodní dopravě na moři. Včera a celou noc i dnešek charakterizoval provoz jako na Václaváku. V noci bylo moře poseté světly všech možných lodí a dnes večer (zatím) ani ťuk. Nejspíše je to dáno otevřeným mořem na sever do Jihočínského moře. Vlny buší do kulatého okénka nad mým kotcem a je cítit vibrování oceli, jak voda naráží do trupu. Děti naštěstí zatím nezvracejí. Loď se v mezičase proměnila v jedno veliké smetiště, jak jinak když jsou na palubě tisíce asiatů. Loď však již není tak přeplněná jako včera, neb v Batamu vystoupilo více lidí, než nastoupilo. Stále jich je tu však spousta válejících se v tom největším bordelu.
Snídani jsem zaspal, resp. nespěchal jsem na ní nijak, a tak okénko již bylo zavřené. Nasnídal jsem se tedy jedné ze svých nudlovek a od té doby vegetuji ve 3 režimech: čtecí, spací a palubní, kdy se při cigárku projdu po venkovní palubě. Čtecí režim většinou samovolně přechází do spacího.
Jediným vyrušením z monotónní plavby bylo ranní přistání bůhvíkde. Kelud ani nezakotvil a pasažéři byli odvezeni a přivezeni menším člunem a dále pak zmíněné mezipřistání v Batamu na 3 h.
Navzdory tomu, že Kelud je osobní plavidlo, má na přídí místo tak na 15 kontejnerů, a tak mi stání v Batamu ukrátilo sledování, jak kontejnery vykládají a nakládají. Celkem nebezpečná práce pro 2 chlapíky na kontsrukci visící z jeřábu, jakýsi rám, na kterou se kontejnery připojují.
Vystál jsem si frontu na oběd a pro změnu byla ryba (tentokrát tuňák), rýže a zelí. Evidentně se s tím prostě nemažou, neb k večeři, kterou jsem kvůli frontě záměrně nahradil nudlovkou a sušenkami, byla ta samá ryba, rýže a zelí jako včera. O pestrém jídelníčku se na této lodi rozhodně nedá hovořit.
Zbytek večera trávím svou trojkombinací: čtení, spaní, paluba a nasloucháním, jak loď duní pod nárazy vln.