Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 5. 8. 2004, UPPER CHUMARKAN GOL, Chitral, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Cesta vzhůru údolím do Chumarkan Gol

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Ráno ospalá vstávačka v 6.30, koupit parathu1, nasnídat se připraveným vajíčkem na tvrdo a rajčátkem, zplatit Madinu a s Američankou z Libanonu vyrazit na autobus.

Cesta O.K., bus se celkem slušně naplnil, dalo by se dokonce říci, že k prasknutí. V Gupisu rýže k obídku, vedro. Cesta vede krásným údolím s tyrkysově modrou řekou, pak přejede sedlo v Phanduru a sjede do dalšího údolí opět tyrkysové řeky Ghizar.

Vystupuji v Barsatu, obouvám bagančata, přebaluji bágl a přijímám pozvání na čaj – poprvé slaný – od rodinky vegetící ve stínu u cesty. Další pozvání po cestě Barsatem již odmítám, neboť je 16.30 a já musím také někam dojít. Všichni se velmi diví, proč nejedu do Mastuje džípem nebo busem, tak tvrdím, že rád chodím, což je bohapustá lež2, ale mě ušetří zbytečného vysvětlování.

V 18.30 to zapíchávám u řeky, hned se do mě dává brutální kosa a prsty mi zamrzají tak, že si chvíli myslím, že mám někde skřípnutý nerv. Původní plán, že přespím pod širákem, zavrhuji díky zimě a větru a ještě před soumrakem stavím stan. Následuje standardní rituál vaření, pití čaje, kouření, pozorování hvězd (padajících – přání mám vždy připravené, tak ho většinou stihnu ještě za letu hvězdy, přesně, jak to má být. Podle mě, když si člověk nestihne v hlavě přání říci ještě za letu hvězdy, přání neplatí).

Úplně jsem zapomněl napsat, že tento trek dávám v pravém pakošském stylu, tedy oděn hezky v salvár kamízu, který se osvědčil, neb se v něm navzdory jeho délce pochoduje úplně v pohodě a navíc ten můj je z nějaké levné viskózy, která uschne mnohem rychleji, než moira, natož bavlna.

Foto: matěj holub

Jak se vám líbí(m)? Předvádění poslední pákistánské módy na nejprostornějším a nejvýše položeném přehlídkovém molu světa (cca 4.300 m n. m). Model pózuje na planině sedla Chumarkan cestou z Bersatu do Chapli. Chitral, Pákistán

Chléb z nekynutého těsta, osmažený na tuku. Čápátí je z těsta kynutého a peče se v tandúru.

Tenkrát to lež skutečně jež byla, i když neplatila úplně pro hory. Dnes o 20 let později už to lež není. Chodím rád. Kamkoliv a kdekoliv. I když, nesmí se to přehánět. :-)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz