Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 7. 8. 2004, CHITRAL, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Pohoří Hindúkuš, Chitral, Pákistán

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté

Článek

Večer jsem se již v podstatě rozhodl, že na poslední trek ve svém plánu, Owir An, kašlu, ale přesto jsem nechal budík na 5.30, kdyby mé zhuntované tělo chtělo náhodou přeci jen vyrazit. Nechtělo a tak si ještě hodinku přispávám a přidávám se k Joyce, se kterou od 7 do 8.30 čekáme v zaprdelákovaném Mastuji na džíp do Chitralu. Vydupávám si místo na korbě (místní to nejsou nikdy s to pochopit a vždy to vyžaduje spoustu důrazného přesvědčování, že chci na korbu nebo na střechu.

Tentokrát se zdá, že s korbou dělám chybu, neboť mě zadek z rozbitého terénu a divoké jízdy začíná bolet prakticky ještě v Mastuji, a tak je sezení třeba kombinovat se stáním. Džíp se docela plní, ale v jednom městečku všchni vystupují a já mám celou korbu pro sebe. Cestu přerušují jen zastávky na dolití vody do chladiče, oběd a odstranění poruchy, ale po 6 hodinách nakonec dorážíme v pořádku do Chitralu, který je na první pohled celkem sympatický. Ubytovávám se v hotelu Al-Farooq za 120,-. Sprcha a oběd uvařený z jídla na trek, tedy kolínka, která se zde jmenují elbow macaroni, ale značka je Kolson, takže pro Čecha jsou to vlastně tuplovaná kolínka, elbow neelbow.

Foto: matěj holub

Hindukúš, Chitral, Pákistán.

Po mňamině se vydávám zaregistrovat na policejní stanici a plynule pokračuji do internetového café Computer World, kde trávím hodinu a čtvrt e-mailováním, zjišťováním letu, kterým by mohli Mára, Houba & spol. letět z Islámábádu, abych je mohl odchytit a poprosit o čelovku, popř. po nich poslat nějaké věci domů. Ha, právě jsem vypsal 1. propisku. Též jsem se stihl podívat na web Lonely Planet, kde jsem našel velmi optimistický příspěvek o sólo cestě stopem Tibetem holkou, což mě příjemně naladilo na variantu nutnosti jet přes Tibet. Dokonce o tom vážně uvažuji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz