Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 8. 9. 2004, McLEOD GANJ, Indie

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Terasovitý McLeod Ganj, jedna z bývalých britských „hill stations“

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Už vím, proč všude v Asii vaří tak, aby měl člověk stále průjem. No přeci aby neucpal ty jejich velmi úzké a neprůchodné odpadní trubky! Včera jsem vytlačil úctyhodného bobsona, a hned bylo ucpáno.

Pořadí modlitebních praporků zleva doprava: žlutý, zelený, červený, bílý, modrý, a modlitební mlýnky se otáčejí po směru hodinových ručiček.

Foto: matěj holub

McLeod Ganj

Ráno jsem šel na vydatnou snídani „Big Canadian Breakfast“ do hotelové restaurace. Byla toho fakt spousta za přijatelný peníz, 50,- Rs. Poté jsem spřádal plány, u čehož jsem si uvědomil, že v žádném případě nemohu stihnout oba treky Shing La i Lamayuru, a tak jsem změnil strategii, kdy pojedu zejména kvůli aklimatizaci nejprve do Lehu, kde uvidím, jaké bude počasí a jak se mi bude chtít a podle toho budu buď pokračovat dále do Kargilu a Padumu, odkud bych šel Shingo La zpět do Darchy, nebo zvolím alternativní trek Hidden Valleys of Ladakh v okolí Lehu, což by mi ušetřilo 3 cestování busy.

Chvíli jsem též přemýšlel, že ještě jednu noc zůstanu v McLeod Ganj, ale tuto variantu jsem nakonec zavrhl a checknul se out.

Foto: matěj holub

Pohled z McLeod Ganj, čtvrti Dharamsaly, do vyprahlých rovin státu Himáčal Prádéš

Následoval výlet do města a prohlídka areálu kláštera, který je víceméně součástí dočasného exilového sídla Dalajlámy. Šlofík na zahradě před chrámem a pak návštěva biografu, filmu Chicago, na zabití času, neb bus do Manali jede až ve 20:00.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz