Hlavní obsah
Finance

Jak u nás zazvonil exekutor, choval se jak hulvát a chtěl 50 000 Kč do dvou hodin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: create.vista.com

Rozhodně nechci hájit neplatiče a finančně negramotné lidi, leč spis u exekutora můžete získat i snadnější cestou. Hulvátské jednání vykonavatele exekutora bylo horší, než celý problém s penězi.

Článek

Před několika lety jsem se dostala do finančních potíží. Přišla jsem o práci, a i když jsem si obratem našla jinou, nebyla tak dobře placená. Hypotéku, energie, pojistky, telefon, běžný chod domácnosti a synovy potřeby jsem nedokázala bez problémů uhradit. Příbuzné, kterým bych mohla říct o pomoc, nemám, a tak jsem začala platit až druhé upomínky a později i třetí. Životní úroveň nám klesla a já chodila na další a další brigády. Ramena jsem začala mít jako Rambo, protože jsem přes den pracovala v administrativě a do noci ve skladu.

Začali mi volat společnosti, kdy co zaplatím, a že pokud ne, bude to dražší. Je to dobrý argument pro lidi, kteří nechtějí platit, ale těžko funkční pro člověka, který zkrátka nemá. Přestala jsem tedy zvedat cizí telefonní čísla, a to hlavně v práci. Inkasní společnosti si předávali mé drobné dluhy jedna druhé a například z dluhu 3 000 Kč byl náhle dluh 18 000 Kč. Naštěstí se mi podařilo najít po pár měsících dobře placenou práci, navíc jsem stále chodila po brigádách, a tak jsem začala jednotlivé dluhy splácet. A splatila jsem toho opravdu hodně. Jenže po letech se ozval věřitel, na kterého jsem v návalu korespondence zapomněla, a to rovnou exekučně. Požadoval do 30ti dnů zaplacení 38 000 Kč, pokud ne, dluh naroste na 50 000 Kč. Přitom vymáhaná jistina, která mi vznikla vůči pojišťovně, byla i po všech pokutách a úrokách a za ty roky 16 000 Kč.

Ale k věci. To, že mám exekuci, jsem se dozvěděla nejdříve v internetovém bankovnictví. Později ze záznamu na katastru a začaly mi chodit dopisy o tom, jak společnost nebo realitka vykoupí mou nemovitost a zbaví mě dluhů. Po 10ti dnech od tohoto mi přišel dopis, kde byly konečně vypsány a vyčísleny dluhy. Zkoušela jsem exekutorovi volat, psát maily, datovou schránku s žádostí o splátkový kalendář, vše naprosto bez odezvy.

Po uplynutí magických 30ti dní přijel jakýsi vykonavatel, zvonil, ale babička, která bydlí s námi v domě, neslyšela. Začal se tedy věšet na plot a křičet, že je exekutor, ať ho pustíme. Byla jsem v té době v práci. Babička mi volala, že má strach, že jsou tam dva pánové, že chtějí dovnitř a dala mi jednoho z nich k telefonu. Pán byl k nezastavení, žádala jsem o domluvu alespoň na dvakrát, lépe třikrát, ale na to mi řekl, že jsem měla času dost, že ho to nezajímá a že v 11 h zavolá, jestli to mám. V 11 h opravdu volal a já jsem mu řekla, že mu mohu obratem zaslat 30 000 Kč, opět křičel do telefonu, že když neplatím, nemám žádnou vyjednávací pozici a ať to koukám sehnat do 14 h, že je z daleka. Mezitím opět volala babička, že prý pán přijede s policií a vyláme zámky a prodá dům, a že se hrozně bojí.

To už mi bouchly saze a zašla jsem k advokátovi, který je naštěstí můj známý, dala jsem mu plnou moc a on bez problémů vyjednal splátkový kalendář. Všichni jsme teď v klidu a já mám dost času na to, dát věci do pořádku.

Ale ptám se, kde jsou práva lidí? Proč dluhy narůstají 3-4 x násobně? Jakým klíčem vybírají takovéto hulváty jako vykonavatele? Co kdyby se z takového jednání babičce udělalo špatně například od srdce? A kde jsou zákony, když pán křičí mé osobní informace po celé ulici?

Anketa

Dostali jste se někdy do finančních potíží, nebo se Vám daří vše platit včas po celý dosavadní život?
Ano, vlivem životních událostí jsem se dostal/a do potíží, ale řeším je
36,4 %
Ano, byl/a jsem nezodpovědný/a a chtěl/a všechno hned
4,8 %
Ne, není tak těžké si uhlídat finance
58,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 269 čtenářů.

Máte podobnou zkušenost, kdy jednání bylo přes čáru i v případě, že jste se snažili situaci řešit? Napište do komentáře svůj názor.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz