Hlavní obsah
Finance

4 důvody, proč koupit akcie Netflixu, a 1 důvod, proč je prodat

Foto: Unsplash.com

Vyplatí se konečně koupit volatilní akcie streamovacích médií?

Článek

Společnost Netflix (NFLX) se v posledních dvou letech vydala na divokou jízdu. Akcie tohoto streamovacího mediálního gigantu prudce vzrostly během nákupního šílenství v oblasti růstových akcií a 17. listopadu 2021 uzavřely na historickém maximu 691,69 USD.

Akcie Netflixu se však 14. června 2022 propadly na mnohaleté minimum 164,28 USD, protože jejich růst se zpomalil, poprvé po více než deseti letech ztratily předplatitele a rostoucí úrokové sazby snížily jejich ocenění. Po propadu na tuto úroveň se však akcie Netflixu za poslední rok více než zdvojnásobily na přibližně 380 USD.

Je konečně bezpečné kupovat akcie Netflixu po těch obrovských cenových výkyvech? Podívejme se na čtyři důvody, proč Netflix koupit, a na jeden důvod, proč ho prodat - abychom zjistili, zda je to stále dobrá investice.

1. Stabilizující se tempo růstu společnosti Netflix

Když Netflix ve druhém čtvrtletí roku 2022 přišel o placené předplatitele, konečně přiznal, že čelí tvrdé konkurenci ze strany ostatních streamovacích mediálních platforem. Toto varování přesvědčilo medvědy, že dny vysokého růstu Netflixu jsou pryč a jeho růst se zastaví, protože trh si porcují silní konkurenti jako Disney, Amazon, Warner Bros. Discovery a Paramount. Pokud se však podíváme na růst Netflixu v uplynulém roce, zjistíme, že ve skutečnosti opět získal předplatitele a růst jeho příjmů se stabilizoval.

Tuto stabilizaci lze přičíst třem faktorům. Zaprvé, v roce 2020 proběhl pandemický růst a v roce 2021 došlo k jeho zpomalení po pandemii. Zadruhé, v následujících třech čtvrtletích překonala počáteční šok z ruské invaze na Ukrajinu (která způsobila úbytek jejích předplatitelů ve druhém čtvrtletí roku 2022).

A nakonec přilákala nové diváky díky původním hitům jako You, Outer Banks a Ginny & Georgia, čímž dokázala, že může pokračovat v expanzi, aniž by se spoléhala na zavedené franšízy.

2. Rozšíření reklamní činnosti

Netflix tradičně generuje většinu svých příjmů z předplatného za programy bez reklam. To se však změnilo loni v listopadu, kdy na tuctu trhů spustil levnější verzi podporovanou reklamou.

Tato úroveň podporovaná reklamou by mohla Netflixu pomoci přilákat více zákazníků, kteří si uvědomují svůj rozpočet, a zároveň rozšířit jeho pozici proti podobným úrovním podporovaným reklamou u společností Disney+, HBO Max společnosti WBD a Paramount+. Mohla by také přilákat více inzerentů a diverzifikovat svůj nejvyšší příjem z předplatného bez reklam.

Společnost Netflix zatím nezveřejnila žádné údaje o příjmech z nové vrstvy podporované reklamou, ale nedávno odhalila, že má téměř pět milionů aktivních uživatelů měsíčně. To by představovalo jen asi 2 % jejích placených předplatitelů, ale tento poměr by se mohl zvýšit, jakmile Netflix spustí tuto úroveň na dalších trzích.

Podle prognóz společnosti eMarketer by se výdaje na reklamu v propojené televizi (CTV) v USA mohly více než zdvojnásobit z 21,2 miliardy dolarů v roce 2022 na 43,6 miliardy dolarů v roce 2026 - a Netflix bude z tohoto sekulárního boomu pravděpodobně těžit.

3. Zásah proti sdíleným heslům

Společnost Netflix se dlouhá léta dívala na uživatele sdílející hesla skrz prsty. Letos však tuto praxi konečně potlačila a začala za sdílená hesla účtovat další poplatky. Ve svém dubnovém dopise akcionářům Netflix uvedl, že je „spokojen s výsledky“ svého zásahu v Kanadě, na Novém Zélandu, v Portugalsku a ve Španělsku. Poznamenala také, že po tomto zásahu její předplatitelská základna v Kanadě „roste rychleji“ než její publikum v USA - kde konečně koncem května zahájila svůj zásah.

Tento krok by mohl zpočátku naštvat některé dlouholeté předplatitele, ale mohl by stabilizovat její dlouhodobý růst tím, že zvýší její příjmy na domácnost. Někteří z těchto uživatelů sdílejících hesla by se také mohli přesunout k levnějšímu stupni podporovaného reklamou.

4. Stabilizující se provozní marže

Investice Netflixu do nového obsahu a nepříznivé měnové podmínky snížily v uplynulém roce jeho provozní marže. Zároveň však očekává, že se její provozní marže zvýší z 18 % v roce 2022 na 18-20 % v roce 2023, protože se stabilizuje růst jejích příjmů, oslabí dolar, sníží náklady a rozšíří svůj reklamní byznys s vyšší marží.

Tyto zdravé provozní marže naznačují, že Netflix zůstane jedinou ziskovou platformou pro streamované video, zatímco společnosti Disney, WBD a Paramount budou na svých konkurenčních platformách nadále vykazovat vysoké ztráty.

Jediný důvod, proč prodat akcie Netflixu: ocenění

Analytici očekávají, že tržby společnosti Netflix v letošním roce vzrostou o 7 % a očištěný zisk na akcii o 11 %. Její akcie však stále nejsou za 28násobek budoucích zisků nijak výhodnou koupí.

Stále je hodnocena jako akcie FAANG, a ne jako tradiční mediální společnost, jako jsou Disney a Paramount, a pokud se růst počtu předplatitelů a příjmů opět ochladí, mohla by se zařadit do druhé skupiny.

Akcie Netflixu nejsou levné, ale jejich silné stránky snadno převáží nad obavami z jejich ocenění. V dohledné době se nevrátí na svá historická maxima, ale stále se jedná o nejlepší hru na dlouhodobý růst trhu streamovacích médií.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz