Hlavní obsah
Aktuální dění

Metro v Brně možná vyjede dřív než trasa D v Praze

Foto: knihoMolka

Jako v metru si mohou brněnští cestující připadat už dnes při průjezdu nejdelším tramvajovým tunelem v ČR

Brněnská MHD praská ve švech, a proto jihomoravská metropole směřuje k vybudování podzemní linky.

Článek

„Modrá“ trasa pražského metra s označením linky D už měla pár let vozit Pražany i návštěvníky hlavního města, ale zatím je ve fázi cca 60% prorážení nových tunelů. Když půjde všechno dobře, mohli by se v ní první cestující svézt někdy v roce 2030. Na metru D prorazili dělníci poslední metry tunelu mezi prvními dvěma stanicemi - Novinky

Brno se zatím na pražské metro dívalo tak trochu se závistí. Na přelomu 70. a 80. let sice byl zvažovaný projekt jeho vybudování, ale nakonec se od něj upustilo. Moudří vůdcové strany a státu tehdy naznali, že dopravní situace v jihomoravském centru není zdaleka tak kritická, jako byla v Praze. Tramvaje pod zemí? Myšlenka stále přežívá - Brněnský deník (denik.cz)

S nástupem nového tisíciletí se ale brněnská doprava zahustila tak, že se nejen budují další úseky tramvajových linek, ale nasazují se i velkokapacitní soupravy. Bohužel ani to nestačí a zvlášť v ranních a odpoledních špičkách si člověk na některých „silných“ úsecích připadá jako sardinka v miniaturní krabičce. Znám to dost dobře, na „mých“ trasách napříč městem jsem toho svědkem každý den.

Foto: knihoMolka

Ze Západní brány stačí popojet 1 stanici tunelem, abyste vystoupili přímo před FN Bohunice. Kolem dnešní zastávky časem vyroste celá nová čtvrť především nájemních bytů.

Za zvlášť úspěšnou, potřebnou a dobře vymyšlenou beru právě před rokem zprovozněnou linku 8, která pohodlně a většinou bezbariérově (záleží na typu tramvaje) doveze cestujícího od Hlavního nádraží až do brněnské Fakultní nemocnice v Bohunicích a navazujícího univerzitního kampusu. Je to obrovská úleva hlavně ve směru západ-východ města.

Stále častěji se ale diskutuje o projektu podzemní dráhy, která by vedla severo-jižním směrem, z  Králova Pole k novému Hlavnímu nádraží. Do letošního března by mělo být jasno, jaký charakter bude mít - zda podzemní tramvaj nebo vlak. Vedení města dostalo „k Ježíšku“ studii o proveditelnosti a teď záleží na vyjádření Ministerstva dopravy ČR.

Každopádně druhé nejlidnatější město republiky, do kterého denně dojíždějí desítky tisíc lidí do škol a za prací, by si rychlou, čistou a spolehlivou podzemku už zasloužilo jako sůl.

Foto: knihoMolka

Pro výstup ze zastávky Západní brána slouží kromě schodiště a výtahu i eskalátory.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz