Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Koupil jsem nový vůz, holoauto nemá kvůli emisím rezervu ani koberečky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Michael Tajpi

Ilustrační foto

Může emisní norma za prodej holoaut? K novému vozu už nedostanete ani koberečky. Nebo to normou není?

Článek

Před jedenácti lety jsem si koupil rodinný vůz typu MPV a věřil, že si po deseti letech půjdu ten samý koupit znovu. Mezi tím přišlo elektro šílenství a měl jsem po legraci. Můj oblíbený model se začal prodávat jen na baterku. Pardon, ale se zimním dojezdem sotva z Prahy do Brna a za milión, to si může koupit jen bruselský politik.

Podobně nejspíš nepřemýšlím sám, neboť prodej daného modelu se snížil o 90%. Přišlo očekávané vyhození všech odpovědných manažerů a obchodní klička, která na český trh opět vrátila i vozidla pro normálního člověka. Tedy s motorem a ne jen baterkou. I přes vyšší cenu jsem neváhal a na podzim loňského roku vůz objednal.

Co můžeš, to si, milý zákazníku, na novém autě zaplať

Tak se stalo, že jsem po jedenácti letech vyrazil do autosalonu pro nový vůz. Přesněji by se mělo říci, pro nové holoauto. V nadsázce jsem si kontroloval, jestli má tento stroj vůbec volant a tak všelijak, protože co v něm být nemusí, to v něm také není. Je to až absurdní poslouchání, když se vám prodejce snaží vysvětlit, proč už v autě vlastně nic není.

Abych to shrnul, v onom stroji totiž nejsou například gumové koberečky. A také tam není hever a ani dojezdové kolo či plnohodnotná rezerva. Přičemž výlisek pod kufrem na ono kolo, které se dříve k vozu běžně dodávalo, tam zůstal. A nejsou tam už ani náhradní žárovky, protože přece nejsou součástí povinné výbavy, takže tam být nemusí.

Aby se splnila emisní norma…

A není tam ani opravná sada na pneumatiku, což je pro prodejce v mém případě také nová zpráva. Dlouho hledá ve všech přihrádkách a nakonec zasedne k počítači aby se vrátil z informací, že už před řadou měsíců přišla informace od obchodního zastoupení, že už ani tato věc tam vlastně není. „Každý má přece u pojistky asistenci, tak si na opravu kola zavolá,“ dostalo se mi odpovědi.

Za vším je prý emisní norma, u našeho vozu je to konkrétně Euro 6. „Oni potřebují, ,aby to auto bylo co nejlehčí, jinak to neprojde těmi emisními testy,“ dozvěděl jsem se. Což to bych asi i chápal, ale proč se tam pak ony užitečné doplňky nedodají, to už mi nikdo nevysvětloval, ale ani nemusel.

Někde to jde, o pár metrů vedle nikoli…

Je to totiž jasné. Když prodáte zákazníkovi holovůz, on si to všechno ostatní, co k provozu auta potřebuje, prostě zaplatí. Takže kromě kvalitnějšího metalického laku a přípravy na tažné zařízení, si zaplatíte také sadu zimních pneumatik, koberečky, žárovky i povinnou výbavu. Tedy tu ne, na můj dotaz se našla, takže alespoň ten trojúhelník a lékárničku s nezbytným obsahem jsem dostal. Ale bylo to o fous, kdybych se nezeptal.

Jenže ono to asi nebude celé tou emisní normou. Když jsem před pár měsíci obnovoval i druhý vůz v rodině, šáhnul jsem po autosalonu sice ve stejném městě, ale zato jiné značky. A světe div se, co u evropského automobilu nejde, to je u asijského výrobce standard bez příplatku. Takže kdo ví, jestli tohle není náhodou poslední auto vyráběné evropskou firmou, které se v naší rodině objevilo.

Jednou poslední kapka evropského automobilismu přeteče

To máte tak, když je korejská konkurence levnější, kvalitnější a s mnohem lepšími službami kolem prodeje. O tom zase jindy.

Anketa

Při nákupu nového evropského vozu
Jsem si musel základní příslušenství doplatit
63,2 %
Jsem základní příslušenství dostal jako benefit
36,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1399 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz