Článek
Těsně před Vánoci dorazila do středních Čech dvoudenní sněhová kalamita, což přineslo nejeden problém. O trablech naší rodiny jsem se již rozepisoval, ještě mi k tomu chybí jeden dílek skládačky. Tím je manželčin karambol na zasněžených silnicích, respektive následný servis automobilu.
Jednoduše se podařilo potkat se zpětnými zrcátky u řidiče ve chvíli, kdy protijedoucí řidič musel rychle vybočit, neboť jaksi nepředpokládal, že za zatáčkou může ležet na silnici strom. Kdo by to taky čekal, když je sněhová kalamita. A pro jistotu se ani nenamáhal zastavit, proč také v tom prudkém větru a sněžení, které panovalo. Asi si řekl, že když má velké SUV, není třeba brát ohledy na škody jiných.
Týden první – oprava zpětného zrcátka za 1100,- Kč
Výsledek byl takový, že střetem nám upadlo ze zpětného zrcátka sklo. Karambol se odehrál 23. ledna, do značkového servisu jsem nejdříve zavolal a pak také v pracovních dnech mezi svátky i vyrazil, aby se na to mohli podívat. Technik to okouknul a konstatoval, že je to sice divné, ale kromě skla nic nechybí a co zůstalo, tedy mechanismus ovládání a plastový kryt, jsou nepoškozené.
Velice se omlouval, že mají kvůli inventuře nebo čemu nefunkční systém a sklo mi nemůže objednat. Při dotazu na orientační cenu se koukl do toho systému, co nefunguje a našel, že cena skla i s prací bude stát 1100,- Kč. To se mi zdálo jako přiměřené k situaci a stavu a dohodli jsme se, že se příští týden stavím kvůli objednání.
Týden druhý – oprava zpětného zrcátka za 2500,- Kč
V dalším týdnu jsem cestu do servisu zvážil a objednání skla vyřešil s vedoucím skladu náhradních dílů po e-mailu s využitím VIN kódu auta. Technik mě informoval, že sklo bude v příštím týdnu, že se ozvou a že cena bude 2500,- Kč. Když jsem připomněl, že v minulém týdnu byla kalkulace o dost korun nižší, řekl, že s tím nic nedělá, tak to vidí v systému.
Asi se pracovníků servisu má připomínka ceny dotkla, protože v příštím týdnu volali ohledně připraveného dílu raději manželce. K jejich smutku jsem s vozem bez zrcátka jezdil já, žena jezdí po dálnici a tam to není bez zrcátka u řidiče žádná hitparáda. Dorazil jsem proto do servisu s tím, že odjedu zase se sklem v zrcátku. Omyl.
Týden třetí – oprava zpětného zrcátka za 5000,- Kč
Přijímací technik, jiný, než který viděl auto při první návštěvě, si vzal vozidlo a vjel do servisu. Za chvíli přišel a s omluvou mi sdělil, že v zrcátku chybí spojovací plastový mezikus mezi sklem a ovládacím mechanismem a jestli prý ho náhodou nemám. Už jsem se úplně neudržel a pánovi sdělil, že jezdím do značkového servisu proto, aby věděli, co tam mají při poruše všechno opravit a aby to bylo správně.
Na to mě vzal technik do skladu náhradních dílů, kde jsem se potkal s pánem, který má objednávky na starost a sklo objednával. Otevřel technický výkres a konstatoval, že tam opravdu chybí mezikus, který se musí opravit. Dostal jsem novou informaci, že oba kusy dohromady budou stát pět tisíc korun.
Týden čtvrtý – oprava zpětného zrcátka za 4800,- Kč
Po dalším týdnu s lepenkou proti vodě místo skla přijíždím do značkového servisu, technik si bere vůz a vjíždí do garáže. S velkou slávou z ní po krátké době odjíždí, zrcátko je kompletní, funguje a dokonce je v něm i sklo. Dostávám fakturu a 4800,- kterou platím a raději se ani neptám, proč je cena zase jiná. Na určité věci prostě nemám odvahu.