Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Oprava zpětného zrcátka ve značkovém servisu? Člověk se nestačí divit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Michael Tajpi

Poškozené zpětné zrcátko.

Co jako zákazník považuje člověk za normální, dnes ve světě automobilismu tak úplně normální není. Nebo je to jen konkrétním servisem?

Článek

Těsně před Vánoci dorazila do středních Čech dvoudenní sněhová kalamita, což přineslo nejeden problém. O trablech naší rodiny jsem se již rozepisoval, ještě mi k tomu chybí jeden dílek skládačky. Tím je manželčin karambol na zasněžených silnicích, respektive následný servis automobilu.

Jednoduše se podařilo potkat se zpětnými zrcátky u řidiče ve chvíli, kdy protijedoucí řidič musel rychle vybočit, neboť jaksi nepředpokládal, že za zatáčkou může ležet na silnici strom. Kdo by to taky čekal, když je sněhová kalamita. A pro jistotu se ani nenamáhal zastavit, proč také v tom prudkém větru a sněžení, které panovalo. Asi si řekl, že když má velké SUV, není třeba brát ohledy na škody jiných.

Týden první – oprava zpětného zrcátka za 1100,- Kč

Výsledek byl takový, že střetem nám upadlo ze zpětného zrcátka sklo. Karambol se odehrál 23. ledna, do značkového servisu jsem nejdříve zavolal a pak také v pracovních dnech mezi svátky i vyrazil, aby se na to mohli podívat. Technik to okouknul a konstatoval, že je to sice divné, ale kromě skla nic nechybí a co zůstalo, tedy mechanismus ovládání a plastový kryt, jsou nepoškozené.

Velice se omlouval, že mají kvůli inventuře nebo čemu nefunkční systém a sklo mi nemůže objednat. Při dotazu na orientační cenu se koukl do toho systému, co nefunguje a našel, že cena skla i s prací bude stát 1100,- Kč. To se mi zdálo jako přiměřené k situaci a stavu a dohodli jsme se, že se příští týden stavím kvůli objednání.

Týden druhý – oprava zpětného zrcátka za 2500,- Kč

V dalším týdnu jsem cestu do servisu zvážil a objednání skla vyřešil s vedoucím skladu náhradních dílů po e-mailu s využitím VIN kódu auta. Technik mě informoval, že sklo bude v příštím týdnu, že se ozvou a že cena bude 2500,- Kč. Když jsem připomněl, že v minulém týdnu byla kalkulace o dost korun nižší, řekl, že s tím nic nedělá, tak to vidí v systému.

Asi se pracovníků servisu má připomínka ceny dotkla, protože v příštím týdnu volali ohledně připraveného dílu raději manželce. K jejich smutku jsem s vozem bez zrcátka jezdil já, žena jezdí po dálnici a tam to není bez zrcátka u řidiče žádná hitparáda. Dorazil jsem proto do servisu s tím, že odjedu zase se sklem v zrcátku. Omyl.

Týden třetí – oprava zpětného zrcátka za 5000,- Kč

Přijímací technik, jiný, než který viděl auto při první návštěvě, si vzal vozidlo a vjel do servisu. Za chvíli přišel a s omluvou mi sdělil, že v zrcátku chybí spojovací plastový mezikus mezi sklem a ovládacím mechanismem a jestli prý ho náhodou nemám. Už jsem se úplně neudržel a pánovi sdělil, že jezdím do značkového servisu proto, aby věděli, co tam mají při poruše všechno opravit a aby to bylo správně.

Na to mě vzal technik do skladu náhradních dílů, kde jsem se potkal s pánem, který má objednávky na starost a sklo objednával. Otevřel technický výkres a konstatoval, že tam opravdu chybí mezikus, který se musí opravit. Dostal jsem novou informaci, že oba kusy dohromady budou stát pět tisíc korun.

Týden čtvrtý – oprava zpětného zrcátka za 4800,- Kč

Po dalším týdnu s lepenkou proti vodě místo skla přijíždím do značkového servisu, technik si bere vůz a vjíždí do garáže. S velkou slávou z ní po krátké době odjíždí, zrcátko je kompletní, funguje a dokonce je v něm i sklo. Dostávám fakturu a 4800,- kterou platím a raději se ani neptám, proč je cena zase jiná. Na určité věci prostě nemám odvahu.

Anketa

Jakou máte zkušenost se značkovým servisem vašeho vozu?
Do značkového servisu nejezdím
58 %
Někdy je to dobré, jindy horší
21,6 %
Vždy jsem byl spokojen
9,8 %
Spokojen jsem nebyl nikdy
10,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 348 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz