Hlavní obsah
Lidé a společnost

Omluva Zdravotnické záchranné službě Středočeského kraje za neověřené a zavádějící informace v textu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay.com

Dne 9.6. 2024 jsem na blogovací platformě Médium uveřejnil text s názvem „Zdravotníci z kladenské záchranky se stavili s pacientem na benzínce, aby si dofoukli pneumatiky“.

Článek

Na základě vyjádření ZZS SK k celé věci chci uvést (aniž by mě to jakkoliv ospravedlňovalo), že článek jsem psal v časové tísni a informace jsem čerpal pouze z jednoho zdroje, což je prohřešek, za který se velmi omlouvám. Jako polehčující okolnost chci zmínit jen to, že jsem se nechal unést emocemi, protože jsem nedávno zažil velmi nepříjemnou zkušenost se záchranáři z jiného kraje. Také jsem se nejspíš mylně domníval, že jedná-li se o text na blogovací platformě určené především pro amatérské psavce a nikoliv o oficiální zpravodajství či publicistiku, ZZS SK by mi neposkytla žádné informace ani vyjádření k předmětné události, pročež jsem se ji ani nepokusil kontaktovat.

Nemám žádný problém se omluvit komukoliv, pokud udělám zjevnou chybu, tím spíše zdravotníkům, jejichž služby si nesmírně vážím a jsem na ni odkázán.

Autor videa s nickem Luďa Ludanek sice na záznamu tvrdí, že vozidlo ZZS SK píchlou pneumatiku nemělo, ale i kdyby jeho tvrzení bylo pravdivé, nic to nemění na mém pochybení. Měl jsem si jeho verzi nějakým způsobem ověřit, což jsem neudělal. Měl jsem se přinejmenším pokusit kontaktovat druhou stranu sporu, a pokud bych od ní nedostal relevantní informace, článek buďto neměl vzniknout vůbec, anebo měl být napsán úplně jinak.

Toto je pro mě poučením. Zjistil jsem, že platforma Médium má velký společenský dosah a že nelze podceňovat věrohodnost zdrojů a ověřování informací ani na blogu určeném de facto pro amatéry.

Je mi nesmírně líto, co jsem svým neuváženým jednáním způsobil, a věřím, že to ZZS SK nijak nepoškodilo ani nepoškodí.

Náročné a vyčerpávající služby zdravotníků si velmi vážím a všem dobrým lékařům, sestrám, ošetřovatelkám, záchranářům, sanitářům i řidičům sanitek, kteří den co den zachraňují naše životy a pečují o naše zdraví, VELICE DĚKUJI!!!

Závěrem prohlašuji, že můj zavádějící článek byl platformou Médium odstraněn. Osud inkriminovaného videa facebookového uživatele Ludi Ludánka mi není znám. Pouze mi editory Média bylo sděleno, že toto video již není dostupné.

Věřím, že tímto bude celý tento politováníhodný konflikt, zaviněný mou osobou, zažehnán a definitivně ukončen.

Všem členům ZZS SK přeji mnoho sil a pevné nervy při jejich obětavé a velmi záslužné práci.

S úctou

Michal Pohanka

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Zdravotnická záchranná služba (ZZS)

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz