Hlavní obsah
Cestování

Chvalčov, pěkná obec pod Hostýnem, pohledem autistického youtubera Marka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Mira Slouka

Zleva: labutěnka Tobiáš, dcera Janča, podenco Bonita, syn Marek :-)

Zajímají vás informace o různých místech, jako jsou historická jádra měst, zajímavosti a kuriozity v Česku? Tentokrát vám představíme Chvalčov, obec pod Hostýnem.

Článek

V minulém článku jsem vám představil poutní místo Svatý Hostýn a též jsem v něm avizoval můj vztah k obci Chvalčov. Ještě nedávno jsem v této malebné obci ve Zlínském kraji bydlel ve dvougeneračním domě rodičů mé druhé manželky. Přímo ze zahrady jsem se díval na hostýnskou rozhlednu a větrnou elektrárnu, které se tu přezdívá „vrtule“. Tato stavba, kterou vlastní Olomoucké arcibiskupství, dle mého názoru dost necitlivě zasahuje do rázu krajiny, což je dnes už asi jedno, když mohou vznikat takové bizarnosti jako Stezka v oblacích na Dolní Moravě.

Nicméně tento fakt nic nemění na tom, že Chvalčov je malebná, udržovaná obec. Procházel jsem jí nesčetněkrát, protože máme několik adoptovaných týraných psů, kteří potřebují procházky a místní uličky vedoucí téměř ihned do přírody se k tomu hodí.

Přede dvěma lety jsme se Markem rozhodli obec Chvalčov natočit do takového příjemného medailonku. Natáčení si můžete představit jako procházku obcí, která se rozprostírá na úpatí Hostýnských vrchů, jako přirozené pokračování Bystřice pod Hostýnem. Obcí protéká říčka Bystřička, jejíž voda zurčí přes neuvěřitelné množství kaskád.

Tak už dost psaní, pojďte se podívat :-)

Za vaše komentáře a jinou zpětnou vazbu vám budeme moc vděční. Také si zapněte odběr Markova YouTube kanálu, pokud vás videa zaujala.

S úctou,

Mirek & Marek Sloukovi

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz