Hlavní obsah
Jídlo a pití

Fronty protivných a spěchajících seniorů. Stravování v obchodech je zážitkem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/public domain

Jednou za čas se každý chce najít v obchodě, aby nemusel ztrácet čas vyvařováním obědů. Jenže fronty, které se v těchto stravovacích zařízeních tvoří, jsou opravdu pekelné. Hlavně, když jsou tam senioři, kteří mají na všechno času dost.

Článek

Jednou za čas si dopřeji návštěvu obchodního centra, kde mají skvělou jídelnu s výborným jídlem. Tento kulinářský zážitek by mohl být téměř dokonalý, kdyby tam nebyly neustálé fronty protivných a spěchajících seniorů. Každá návštěva jídelny se tak stává nejen gastronomickým, ale i sociálním dobrodružstvím, protože dostat se pro jídlo, je někdy čistý boj.

Fronty protivných a spěchajících seniorů

Když se blížím k mé oblíbené restauraci v obchodním centru, vidím už z dálky dlouhou frontu, která se táhne téměř až ke vchodu. Většinu této fronty tvoří senioři. Jejich uspěchané a netrpělivé chování mě vždycky irituje a já se nestačím divit, proč tito lidé mají tak málo času, jak neustále tvrdí. S narůstajícím věkem by člověk čekal více klidu a rozvahy, ale tady to vypadá jako závod míru. Starší lidé se předbíhají, tlačí a často si nevšímají, že tím znepříjemňují život ostatním.

Když se konečně dostanu k pultu s jídlem, začíná další podívaná. Senioři si nandávají obrovské porce jídla. Není to jen o trochu víc, je to doslova nezkonzumovatelná hromada na talíři. Vždycky mě to překvapí, protože vím, že většina z nich to nemůže sníst, a navíc na to nemají peníze, jak někteří z nich tvrdí. A také nesní. Často vidím, jak odnášejí téměř plné talíře zpět do odkládacích boxů. Je to plýtvání, které mě štve, protože vím, jak dobré to jídlo je. A hlavně, co by za něho dali ostatní, kteří si něco takového nemohou dovolit.

Stravování v obchodech je zážitkem

Po celém tom boji se seniory si konečně sednu ke svému stolu a chci si v klidu vychutnat oběd, na který mám po celém pracovním dopoledni chuť. Doufám, že si ho vychutnám v klidu, ale ten podivný rozruch kolem mě pokračuje. Senioři, kteří evidentně mají dost času, neustále někam spěchají. Jedna paní se mě dokonce zeptala, jestli už nechci odejít, a to jen proto, že jsem si dala pauzu mezi hlavním chodem a vyřídila pracovní e-mail. Nestačila jsem se divit.

Nakonec, když konečně v klidu dojím svůj oběd a odcházím, mám v sobě podivné a smíšené pocity. Jídlo bylo opravdu výborné. Přemýšlím, jestli by nešlo něco udělat pro to, aby tato jídelna zůstala místem klidu a pohody, kde si každý může v klidu vychutnat své jídlo, aniž by musel bojovat s davem netrpělivých seniorů. A hlavně, aby tito lidé neplýtvali jídlem, které si mohl dát někdo jiný.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz