Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Manžel po mě chtěl dítě. Dala jsem mu jasné podmínky, které musí splnit, aby ho měl, říká Zdena (25)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Unsplash/Public domain

Zdena a Jarda jsou spolu už pět let. Jejich vztah prošel mnoha fázemi, a to od prvních rozpačitých schůzek až po společné bydlení. Jarda, který vždy snil o velké rodině, se jednoho dne rozhodl pro založení rodiny. Zdena však byla odlišného názoru.

Článek

Už pět let jsem s Jardou. Vždycky to mezi námi skvěle fungovalo. Dokonce i tehdy, když jsme se občas pohádali. Prostě jsme to spolu vždy vyřešili a ostatní šlo stranou. Jarda byl vždy ten, co měl plány a sny. Naopak já jsem byla ta praktická, co ho trochu brzdila, když bylo třeba. Jinak bychom se dostali až k tomu, co jsme určitě nechtěli. Byl to snílek, který byl občas duchem mimo.

Manžel po mě chtěl dítě

Jednoho dne, když jsme si užívali klidného večera, Jarda najednou přerušil ticho v našem obývacím pokoji a řekl mi, že je nejvyšší čas na to, abychom začali přemýšlet o dítěti. Jeho otázka mě zaskočila a dostala do zcela nepříjemné pozice. Věděla jsem, že by byl Jarda skvělý otec, ale já? V práci jsem se právě dostala do fáze, kdy jsem měla možnost postupovat. Věděla jsem, že dítě by vše změnilo a akorát by můj život profesní život překazilo.

Nebylo to jednoduché rozhodování, ale po mnoha večerech plných debat a úvah jsem Jardovi dala jasné podmínky. ,,Pokud chceš dítě, budu ti podporou, ale na mateřskou půjdeš ty. Já chci pokračovat v práci. Starat se budeš jenom ty, mě by dítě překáželo. Já ho občas pohlídám, ale nikde se k němu hlásit nebudu.” Jarda bez váhání souhlasil. Byl ochotný udělat cokoli, prostě se rozhodl, že chce miminko.

Dala jsem mu jasné podmínky, které musí splnit

O několik měsíců později jsem zjistila, že jsem těhotná. Byl to zvláštní pocit. Taková směsice radosti a strachu. Jarda byl nadšený, jeho oči jiskřily štěstím a já jsem věděla, že jsem se rozhodla správně. Když se narodila naše dcera Emma, bylo to takové zvláštní období. Vidět Jardu, jak ji drží poprvé v náručí, to bylo něco, co nikdy nezapomenu. Jarda šel na rodičovskou dovolenou a já se po krátké pauze vrátila do práce. Někteří kolegové mi vyčítali, že jsem nezůstala doma s Emmou, ale já jsem věděla, že Jarda odvede skvělou práci.

A pravda je, že jsem nebyla připravená být celé dny doma. Emma byla šťastná a zdravá, a to bylo to nejdůležitější. Já jsem chtěla pracovat a dítě by mi v budování mojí kariéry překáželo. Nikde jsem se k dceři nehlásila a vždy jsem tvrdila, že nemám žádné závazky. Moje role je jiná, ale neméně důležitá. A tak to má být. A nechci na tom nic měnit. Vydělávám peníze, jsem svobodná a o dceru se stará můj partner. Naprosto dokonalý život, který si užívám se vším všudy.

Zdroje: autorský text a příběh Zdeny

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz