Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Nová taktika prodejců aneb nefunguje platba kartou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Dnes jsem se v jednom nejmenovaném obchodě opravdu naštvala. Nepřijde mi normální, aby přes půl roku jeden prodejce tvrdil, že má technický výpadek a nelze platit kartou.

Článek

Když jsem v červenci 2023 nakupovala v nejmenovaném obchodě v Praze, překvapila mě hláška, že nelze platit kartou. Všude oblepené pokladny a prodavačka se zármutkem oznamuje, že dnes bohužel nelze platit kartou, protože je technický výpadek. Ano, to se přeci může stát, takže jsem si nákup odložila a došla jsem si do bankomatu vybrat hotovost. Tak to udělal téměř každý druhý zákazník, který semnou stál ve frontě. Nákup jsem si odnesla a odešla v klidu domů. Bohužel jsem si toho v té samé prodejně všimla i několik dalších týdnů po sobě, kdy neustále na pokladně měli onu cedulku, že nelze platit kartou. Když jsem se na to pokladní zeptala a upozornila jsem ji, že taková výstražná cedule zde visí přibližně 2 měsíce, řekla mi, že zrovna dnes technici konečně dorazí a tento problém vyřeší. Proto jsem odešla a do prodejny jsem přišla druhý den. Stále nefunguje platba kartou, technici prý nedorazili, mají plné ruce práce. Aha..

Na Moravě taktéž nejde terminál

Včera jsem vyrazila za svými rodiči na Moravu, konkrétně do Zlína. A protože jsem jim doma chtěla udělat pěknou vánoční výzdobu a trochu jim to tam svátečně naaranžovat, rozhodla jsem se do svého oblíbeného obchodu vyrazit. Když jsem si pobrala všechny doplňky, které jsem chtěla, zůstala jsem u pokladny stát jako opařená. Opět na mě čekala cedule, která lemovala obě pokladny, na které znovu bylo napsáno: „Omlouváme se, ale z technických důvodů nelze platit kartami.“ To snad není pravda, pomyslela jsem si a těšila jsem se, až na mě přijde řada.

Když konečně pokladní odbavila asi čtyři lidi přede mnou, opravdu hlemýždí rychlostí, spustila jsem na ni svou verzi a několikanásobné dotazy. V první řadě mě zajímalo, proč nelze platit kartami. Pokladní mi odpověděla, že mají výpadek, ale brzy se to napraví. Zeptala jsem se, co je to brzy, protože v jiném městě karty nefungují od července. Ona mi řekla, že tento týden určitě technici dorazí. Aha, zajímavé. Proto jsem se rozhodla pokladní říct, ať svému vedení vyřídí, že přijdu v pondělí a jsem moc zvědavá, zda platba kartou bude fungovat. Jenže v tom jsem si všimla něčeho zásadního.

Terminál funguje

Platební terminál funguje. Normálně byl u pokladny na pultu připraven, na něm bylo aktuální datum i čas a logo firmy, která ho dodává. Tudíž terminál je absolutně připraven k použití, jen prodejce ho používat nechce. Upozornila jsem prodavačku, že terminál funguje a žádám tedy o platbu kartou. Znovu se mi snažila tvrdit, že terminál je opravdu nefunkční a platit kartou nelze. Já ale vím, jak fungující terminál vypadá, protože jsem také pracovala v obchodě, a to na pozici vedoucí prodejny. Tak jsem ji tedy dala hotovost a upozornila jsem ji na to, že se jedná o nekalou taktiku prodejce, kdy se snaží své zákazníky nalákat na platbu hotovostí. Ona jen sklonila hlavu a ukládala si hotovost.

Hodně mě tento přístup zamrzel, ale děje se to přesně od té doby, co vláda zrušila povinnost EET a jiných evidencí tržeb. Prodejci tak nyní zkouší, co jim zákazníci dovolí, ale je jen na nás, do jaké míry jejich taktiky budeme tolerovat. Bohužel plno lidí raději dojde do banky, kde si vyberou peníze, aby mohli své zboží zaplatit. Musíme si však uvědomit, že žijeme ve 21. století a máme právo platit platební kartou, a to opravdu všude a hlavně, kdy chceme.

Anketa

Setkali jste se někde s nefungujícím terminálem?
ANO
81,3 %
NE
18,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 64 čtenářů.

Zdroj textu: Vlastní zkušenost autorky

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz