Hlavní obsah
Názory a úvahy

Senioři na svůj směšný důchod dřeli 45 let. A ještě jim důchod dnešní mládež závidí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/public domain

Dnes jsem si na Seznam Medium přečetla další článek o bohatství seniorů. Pojďme si to trochu objasnit, jak to s těmi jejich důchody je.

Článek

Uživatelka Antea na mediální platformě Seznam Medium napsala článek o tom, jak si dnešní důchodci neustále na něco stěžují. Podle této uživatelky je důchod ve výši 20 000 Kč měsíčně dostatečný. Tito lidé prý berou peníze za nic a mají málo. Jak toto někdo může napsat? Bylo by dobré si uvědomit, že lidé, kteří jsou v důchodu, pracovali téměř 45 let. A co z toho mají? Směšný důchod ve výši 20 000 korun. Někteří ani tak vysokou penzi nemají. Jak uživatelka Antea může napsat, že je to dost peněz na to, aby si užívali spokojeně života? Ona sama by prý z této mzdy vyšla bez problému. Tak já vám řeknu, jaké to opravdu je. A věřte mi, že nevyjdete.

Za 20 000 korun se pořádně nenajíš

Krátce po dokončení vysoké školy jsem nastoupila na Okresní soud jako zapisovatelka. Má nástupní mzda byla 20 000 čistého. Platím poplatek za byt ve výši 7000 měsíčně, do toho poplatek za telefon, televizi a internet ve výši 1200 korun. Za jídlo a hygienu pro jednu osobu dám měsíčně 10 000 korun. Když jsem si potřebovala koupit zimní boty, nebo koupit léky během nemoci, neměla jsem na to peníze. Pokud jsem poplatila vše nutné, aniž bych utrácela, zůstaly mi 3000 korun na měsíc. A to jsem žila skromně, jedla tvrdé rohlíky, vařila si na tři dny a nechodila do restaurací. Opravdu mi chce někdo tvrdit, že se s touto částkou dá dnes vyžít? Já s takovými penězi nevyžila před 3 lety, natož dnes. Staří lidé navíc platí nehorázné částky za léky, které musí brát. Tak proč jim neustále tyto peníze závidíme?

Renta a klid…

Pisatelka článku dále tvrdí následující: „Jsem podnikatelka a hodně mě moje práce baví. Na druhou stranu renta 20 000 Kč a klid. Žádné povinnosti, když se mi zrovna nechce, žádné odložené akce, přizpůsobování se.“ Když jí práce baví, tak ať si vydělává a váží si toho, že má tu možnost. Určitě si vydělá plno peněz, aby její penze byla v životě vyšší. Ale jak může napsat o rentě 20 000 Kč a klid? Ti lidé na tento důchod vydělávali celý život, dřeli 8 hodin denně, chodili na přesčasy a stejně se dnes musí honit za penězi. Staří lidé povinnosti mají, musí se uživit a řešit to, jak zaplatit nedoplatky za energie.

Příklad z praxe: Mojí mamince je 64 let. V lednu tohoto roku odešla do řádného důchodu. Od 15 let pracuje v obchodě, nejdříve na pozici prodavačky, ke konci jako zástupce vedoucí. Za tehdejšího režimu pracovala 8 hodin denně. Její čistá mzda byla 2 000 korun. Když skončil režim, její čistá mzda byla 17 000 korun. Její důchod je dnes 19 340 korun. Má jedno dítě. Kdyby neměla něco málo naspořeno a neplatila si po celý život penzijní připojištění, s touto penzí by nevyžila. Celý život pracovala, odváděla a dočkala se takového směšného důchodu. Z práce musela odejít, protože už jí síly nestačí a dvanáct hodin denně, tři dny po sobě, ve svém věku už nezvládá. Naopak její kamarádka celý život pracovala jako úřednice. Pracovala za 40 tisíc měsíčně a její důchod je dnes 27 tisíc korun. A to ještě stále chodí do práce. Proč tedy takoví lidé neuvolní pracovní místo a neužívají si důchodu, když nemusí nic dělat a jen v klidu berou peníze?

Důchodci si nestěžují

Na závěr je nutno podotknou, že důchodci si nestěžují. To neustále média a my všichni na ně útočíme. Hlavně rádi poukazujeme na to, jak se mají dobře. Tito lidé jsou rádi za to, co mají. Snaží se žít v poklidu a trochu užívat života. Jenže když má někdo neustále potřebu navážet se do seniorů, nebudou mít klid nikdy. Proč si Anteo nevezmete na mušku někoho jiného? Proč urážíte ty, kteří nám tady zajistiti zázemí, postavili nám domy a byty a celý život poctivě pracovali? Tito lidé podnikat nemohli a opravdu tvrdě dřeli, aby si mohli dovolit alespoň skromné bydlení a zázemí pro své potomky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz