Hlavní obsah
Internet, technologie a elektronika

Mistr dabingu a vinař ukazují cestu

Reklamy na sociálních sítích se staly fenoménem a způsobily revoluci, kdy často místo nákladných kampaní influenceři doporučují koupi různého zboží. Jsou mezi nimi ale i herci, zpěváci a další umělci.

Článek

Princip je prostý, nejprve nasbírat velký počet lajků od followerů, k tomu jim slouží – často šílená – videa a pak navázat kontakt s PR agenturou či výrobci, od nichž mají provize. Pro kupujícího je tu ale i riziko, mnohdy nabízí šunty, falza známých značek, existují i jiné formy podvodu, který je bohužel velmi často nestíhatelný.

Podle psychologa Michala Floriana jde o vytváření falešných elit. „Je to trochu podobné jako za socialismu, kdy bohatí nebyli intelektuálové, nebo např. lékaři a obecně vzdělaní lidé, ale řezníci, zelináři, číšníci, taxikáři, samostatnou kapitolou byli veksláci, pohybovali se i na hraně zákona. Ti všichni dokonale tyli z režimu, ale nic nevytvářeli, jen si – opatrně, aby se na nepřišlo – pořizovali drahá auta, vybavení do bytu, chaty. Díky tomu všemu mohli pak po pádu režimu investovat, ale protože na to neměli buňky, o všechno často přišli.

Mnozí (ne všichni) dnešní influenceři jsou na tom podobně. Jejich kariéra těžko bude dlouhá, protože nepředvádí nic objevného, častokrát propagují jen sami sebe, prostě se časem omrzí. Stejně jako lůza neumí udržet a rozmnožit majetek, extrémně utrácí za zbytečnosti, drahé oblečení, luxusní auta, exotická zvířata, tedy vše, co nezhodnotí, ale naopak ztrácí na ceně, někdy i dost dramaticky.“

Nicméně i mezi nimi se najdou bílé vrány, mezi ně patří Jaromír Sedláček, vystupuje na YouTube a Instagramu jako Mistr dabingu. Jeho vtipná videa parodují známé filmy jako je trilogie Pán prstenů nebo mnohé scény s Harry Pottera. Na rozdíl od mnohdy „žebrajících“ influencerů generoval příjmy z dobrovolných příspěvků pod každým videem a na jeho tvorbě je patrné, že se především dobře baví a peníze nemá na prvním místě.

Změnilo se to, když jeho profil navštívil Tomáš Vicana, filmový producent, vinař, marketér a výsledkem je klip „Dovolená v Mikulově“ https://www.instagram.com/p/C3lOn4nLeYl/. Ten svou vtipností diváka pobaví tak, že ho nebere jako reklamu.

Jde prostě o novou formu propagace, kdy podprahové sdělení má sice svůj účel, ale prioritní je humorný děj videa i místy slangový slovník. Věřím, že ani skalní fandové Pána prstenů, kterých jsou miliony, tuto hříčku přijmou a nebudou mít pocit „znesvěcení,“ ostatně Miroslav Horníček tvrdil, že si dělá legraci jen z lidí, které má rád…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz