Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kdo maže, ten jede

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: MUDr. Jiří Hrabák

O svobodě slova a pokrytectví Hamplové, Rajchla a nejen jejich.

Článek

Svoboda je slovo, které skloňuje kde kdo ve všech pádech a dává před a za kde co. Každý je pro svobodu, jenže především tu svojí a jen virtuálně. Téměř pravidlem je, že největší bojovník za svobodu a spravedlnost se neohradí, když mu donesou maso s chlupy z kuchaře, ale ve virtuálním světě má ramena jak Arnold v nejlepších letech a sebevědomí jak Anton Chigurn, psychopat z Tahle země není pro starý. Prostě ústrašené myšky s digitálním megafonem schované za displej dostanou falešný pocit moci, z myší jsou rázem tygři. V realitě nuly, na internetu jedničky.

Digitální doba přinesla možnost mluvit veřejně každému, nikdo nikoho neomezuje, všichni si říkají co chtějí. Přesto mnozí mají pocit, že jejich svobodu slova a názorů někdo omezuje, ale sami co se jim nelíbí mažou, a pisatele na svých veřejných profilech cenzurují. Jednou z nich je senátorka Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová, která se tu opře o svůj věk když jde o erudici, onde za něj schová, když jí někdo oprávněně vyčítá její neumě skryté nenávistné názory. Nebudu řešit její podkuřování prostém lidu a roztleskávání v něm toho nejhoršího, leč v růžových rukavičkách. Jen bych chtěl napsat pár slov o jejím údajném boji za svobodu slova a názorů. Kdy lže, když tvrdí, že bojuje za svobodu slova. Bojuje jen za svobodu svého slova a názorů a těch co mají stejné názory jako ona, ostatní neváhá umlčet. Pohrdavě, ublíženě a s pocitem morální nadřazenosti ukazuje na druhé a sama maže, cenzuruje a blokuje.

Jak to vím? Jsem jedním z nich. Sama se hájí, že maže jen nenávistné komentáře, vulgární. Dobře, tomu lze rozumět, někoho kdo vám doma nadává si na gauči v obýváku nenecháte. Jenže ani jeden vulgární a nebo nenávistný komentář jsem jí na profil nenapsal. Moje komentáře byly vždy slušné, věcné a nikdy osobní. Těch co vám na komentář odpoví vaším psychologickým rozborem a dají nálepku idiota je vskutku plný internet. Stačí napsat jen to s čím nesouhlasí, co narušuje jejich představu světa.

Možná vás napadne, jak jsem se na její profil dostal. Videl jsem nějaká videa, kde se pohoršovala nad nenávistí těch druhých a jejich sledujících a předtím jsem viděl jak velmi „odborně“ mluvila o covidu, vakcínách a opatřeních. Tak jsem se šel na paní magistru morálních věd podívat blíže. První rozkliknutí jejího Facebooku přineslo v komentářích příval nebývalé nenávisti, malosti a výzev k násilí za hranou, které tam nechávala, dokonce někde souhlasila lajkem. Naprostý opak slušnosti, který hlásala a přesně to co vyčítala druhým.

Udělal jsem screen jednoho komentujícího, co přímo vyzýval k fyzické likvidaci prezidenta lékařské Komory. Neznal jsem toho člověka, ale PaeDr. Šarapatka ano a paní Hamplovou označil, aby s tím něco na svém profilu udělala, měl jsem obratem zablokováné komentáře u ní, aniž bych u ní jediný napsal. Komentář onoho pána s výzvou k likvidaci Dr. Kubka tam zůstal.

To pokrytectví jsem sdílel u sebe na profilu. A během hodin omezení komentářů zmizelo, zvláštní. Jak šel čas, tak algoritmus mi nabízel nějaké její posty, a tak jsem komentoval. U komentářů byla nulová aktivita a nabyl jsem podezření, že je dává skrýt, a později přes známé a jejich profily si to potvrdil. Později moje komentáře mazala zcela. A nakonec zmizela z Facebooku úplně, dostal jsem ban. Za názory, jen za názory, které se jí nelíbily a nehodily. Od údajné bojovnice za svobodu slova, názorů a proti cenzuře.

Také její velký kamarád, se kterým žhavý v noci telefonní linku, při hlubokých intimních hovorech dvou spřízněných duší, jak sama psala, JUDr. Jindřich Rajchl, mě zablokoval. On je také jako ona produkt mentálního odporu, kdy ho vlna nenávisti, strachu a krystalické hlouposti vydávané za selský rozum, vynesla do čela občanů, kteří mají namnoze problém čistit silně redukovaný počet zubů a IQ limitně dvouciferné. On mě zablokoval v době, kdy napadal Ing. Danu Drábovou, když mu jeho nesmysly o dlouhodobém odstavení Temelína, kvůli ruským sankcí, přišla vyvrátit k němu na profil. V tom vlákně jsem se jí zastal, komentovat jsem dál nemohl a záhy profil pana Rajchla zmizel úplně.

Žádná škoda, o nic jsem nepřišel. Pan Rajchl je narcistní lhář a manipulátor, který v touze po penězích a úspěchů bude pravděpodobně lhát o čemkoliv. Podoben hadu kmitá jazykem ve svých videích a bez studu lže, aby priživil v lidech strach, který mění v nenávist a celé se snaží přetavit v moc, po které bytostně touží. To celé ve jménu svobody slova, názorů, a za hlasitého upozorňování na třísky v oku druhých. Když sám chodí světem s trámem v oku větším než chladící věž Temelína. Jeho řeči jak zkrachuje průmysl, energie bude stát desetinásobek, benzín 200, pak 150, byly jen lži, které měly už tak vystrašené lidi ještě víc vystrašit. Jeho strategie je prostá, živit existenční úzkost čímkoliv, i tím co se nestane, ale mohlo by se pravděpodobností limitně blízké nule stát. Celé proto, aby pak mohl jako spasitel pochodovat po tribuně, nabízet vzdušné zámky, a u toho fantazmagoricky snít o tom, že bude premiér. A když už nic, alespoň z lidí tahat peníze na celý ten jeho pseudovlastencký cirkus.

Oba si myslí že reprezentují to nejlepší z lidských kvalit, přitom využívají to nejhorší v lidech.

Přestože obě tyto osobnosti deklarují své odhodlání k prosazování svobody slova a názorů, jejich jednání ukazuje opak. Jejich svoboda slova je vlastně svobodou pouze pro jejich vlastní slova a názory, a pro slova a názory těch, kteří se s nimi shodují. Omezení svobody slova a názorů ostatních se stává jejich tichou zbraní v zápasu o moc. Svým jednáním nejenže pošlapávají základní principy demokracie, ale také podkopávají veřejnou důvěru v celý politický systém. Když se nad tím zamyslíte, mohou se zdát jako výjimky spřízněné okolnostmi, bohužel jsou však ve skutečnosti symptomem hlubšího problému. Nepokrytecký dialog, svoboda slova a vzájemná úcta by měly být základem jakékoli demokratické společnosti. Pokud se tedy jedná o cenzuru, je to na nás, abychom se postavili proti ní a bránili své právo na svobodný a otevřený dialog, pro všechny. A protože pan Rajchl rád používá citáty, jako flast na díry ve své argumentaci, taky pro něj jeden mám od Johna Stuarta Milla, jednoho z nejvýznamnějších myslitelů v oblasti svobody slova a demokracie, který zazní jako ponaučení: „Pokud je společnost svobodná, pak musí být svobodná také pro myšlenky, které se jí nelíbí.“

Nakonec, pravda má svůj způsob, jak proniknout skrze lži a manipulace. I když se naše svoboda slova může zdát ohrožena, měli bychom mít na mysli, že potlačení svobody slova a dialogu je první krok k totalitě.

Měli bychom být odvážní, postavit se proti pokrytectví a hájit svou svobodu slova v každé situaci, především před těmi kteří jí mají plná ústa a druhým jí omezují, ze strachu, že by mohli ukázat na jejich lži. Protože jak řekl anglický spisovatel George Orwell: „Pokud svoboda znamená něco, pak to znamená právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet.“

A co nechce Hamplová, Rajchl, Okamura aj., aby bylo slyšet? Pravda.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz