Hlavní obsah
Umění a zábava

Čarodějnice a lovec: laciné apokalyptické béčko, od kterého neodtrhnete oči

Foto: Copilot AI

Neohrožený lovec Boyce drží tenhle film nad vodou

Papírově to zní jako sázka na jistotu. Temné drama podle stejnojmenné povídky George R. R. Martina, Milla Jovovich jako čarodějnice Gray Alys a Dave Bautista coby lovec Boyce.

Článek

Postapokalyptická pustina, vlkodlačí krev, náboženský kult a kovbojské přestřelky smíchané s kouzly. Výsledek? Kýčovité rádoby fantasy drama, které na filmových portálech sbírá jedno negativní hodnocení za druhým. Kritický lynč od odborníků doplňují i nepěkné ohlasy od samotných diváků.

Na slavném Rotten Tomatoes osciluje film kolem dvaceti procent, The Guardian v recenzi nadělil jen dvě hvězdy a podobný obraz vykresluje i domácí scéna. Kinobox píše o „škváru z devadesátek“ a upozorňuje na řadu nelogičností, zatímco na ČSFD se tohle fantasy postapo zřejmě nikdy nepřehoupne přes padesát procent.

A přesto… něco na tomhle filmovém mutantovi funguje. Je to jako sledovat vlakovou nehodu ve zpomaleném záběru. Dobře víte, že to skončí špatně, ale nemůžete odtrhnout oči.

Svět se změnil k nepoznání. Lidstvo je téměř vyhlazeno a přeživší se ukrývají v posledním útočišti – Městě pod horou. Za jeho hradbami se rozprostírají Pusté země, děsivá území plná nebezpečí. V těchto ruinách vládnou nestvůry a mýtičtí tvorové, kteří povstali z temnot po pádu lidstva. Nejvíce obávaným z nich je vlkodlak. V zoufalé touze po svobodě vyšle královna mocnou čarodějku Gray Alys (Milla Jovovich) do nehostinných Pustých zemí, aby odhalila tajemství vlkodlačí přeměny. Na cestu plnou nástrah a děsivých tvorů ji doprovází neohrožený dobrodruh Boyce (Dave Bautista). Společně musí čelit nejen hordě smrtících nepřátel. Gray Alys, spoutaná kletbou splnit jakoukoli žádost, tuší, že jejich výprava přinese více otázek než odpovědí. Jaké tajemství se zde ukrývá a jak vysoká bude cena za splnění přání? Odpovědi mohou být děsivější než samotné hrůzy Pustých zemí.
Bioscop

Poslední přeživší ve městě pod horou

Režisér Paul W. S. Anderson si pro hlavní roli vybral svou dvorní herečku Millu Jovovich, kterou fanoušci žánru dobře znají ze série Resident Evil. Čarodějnice Alys, kterou ztvárnila, žije ve městě hluboko pod horou, kde vládne královna a církev svatá. Poslední zbytky civilizace se schovaly v podzemí a na povrch se vychází jen zřídka.

Když Alys dostane od královny tajemný úkol, musí vyrazit do pustiny, která je směsicí rozpadlého světa a magie. Společnost jí dělá tajuplný lovec Boyce v podání charismatického Davea Bautisty.

Ústřední dvojice je vlastně hlavní důvod, proč film vydržet sledovat. Bautista se na roli postapokalyptického lovce hodí asi jako nikdo jiný. Slovy počítačových hráčů je to typický „tank“, který nekouká napravo nalevo a rozdrtí každé zlo, co se mu postaví do cesty. Režie ani scénář mu sice moc munice nedaly, ale s tím málem bojuje vcelku srdnatě.

Nestárnoucí Milla Jovovich dělá, co může, a její výkon tak trochu připomíná běh na trenažéru. Maká, dře a potí se, ale děj se nikam neposouvá. A vlastně ani nemůže. Tenhle snímek je prostě o vizuálu a dvou hercích, kteří měli do toho vizuálu zapadnout jako součást pohyblivého obrazu víc než živého příběhu.

Oficiální trailer:

Apokalypsa jako řemen

Po nepříliš úspěšném tažení v kinech se film dostal na streamovací platformy (HBO Max) a tam se z něj stává malý virální hit. Anderson používá filtry a rychlé střihy pro navození pocitu „zničeného světa“, hudební doprovod Paula Haslingera je temně syntetický a elektronicky ponurý. Zvuk vás doslova vtáhne do rozkládající se pustiny a aspoň na chvíli dokážete zapomenout, že děj vůbec nedrží pohromadě.

Film má v sobě kousek Šíleného Maxe i trochu upírské atmosféry z Underworldu. Je to vlastně spíš fantasy videoklip než drama. Z technického hlediska působí jako mix „cool“ momentů. A právě to je možná jeho největší kouzlo. Skvěle totiž zafungovala gravitace sociálních sítí, která k sobě přitahuje krátké úseky z filmu se silou singularity v srdci černé díry.

Film Čarodějnice a lovec je jako instantní polévka z pytlíku. Plná zbytečných umělých náhražek, ale pořád tak nějak chutná. Kritici film roztrhali na kusy, v pokladnách propadl, ale na internetu žije vlastním životem.

Zdroj:

https://www.rottentomatoes.com/m/in_the_lost_lands

https://www.theguardian.com/film/2025/mar/12/in-the-lost-lands-review-not-much-to-find-in-pointless-science-fantasy

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz