Hlavní obsah
Automobily a vozidla

V-8 se vrátí do modelů Mercedes-AMG třídy C a E do roku 2026

Foto: www.caranddriver.com

C63 a E63 by brzy mohly být vybaveny hybridním pohonem s twin-turbo 4,0 litrovým V-8, aby uklidnily ty, kteří nejsou spokojeni s čtyřválcovými a šestiválcovými konfiguracemi.

Článek

Komunita AMG není nadšena. Nejsilnější verze AMG třídy C, C63, vyměnila osmiválec za hybridizovanou čtyřválcovou turbodmychadlovou jednotku a další vrcholová verze třídy E, nadcházející E63, se bude spokojit s plug-in hybridním nastavením s řadovým šestiválcem. Někteří říkají, že to nestačí na konkurenci s BMW M3, které má twin-turbo řadový šestiválec, a s budoucím BMW M5, které má být vybaveno hybridním systémem s twin-turbo osmiválcem. Připravovaný Audi RS5 a RS7 budou také poháněny hybridním šestiválcem s výkonem až 640 koní.

Jediná cesta ven z tohoto dilematu je obnovení motoru M177 o objemu 4,0 litru s osmi válci, který se má vrátit do třídy C a E v roce 2026, potvrdily dvě nezávislé zdroje. Osmiválec je momentálně upravován, aby splňoval emisní normu EU7. Tento motor je v současné době používán v modelech AMG GT63 S E Performance s výkonem 831 koní a AMG S63 s výkonem 791 koní, a ve v obou aplikacích je kombinován s hybridním systémem.

Podle hlavních inženýrů přímo zapojených do tohoto projektu je nutné pro třídu C a E pouze drobné úpravy karoserie, aby bylo možné osadit twin-turbo motor, PHEV baterii s elektromotorem a další součásti. Vzhledem k tomu, že se třídy C a E zkoumají pro prodloužení životního cyklu za rok 2028, mohou zůstat hardcore verze AMG v produkci ještě dlouho do další dekády.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz