Článek
Komunita AMG není nadšena. Nejsilnější verze AMG třídy C, C63, vyměnila osmiválec za hybridizovanou čtyřválcovou turbodmychadlovou jednotku a další vrcholová verze třídy E, nadcházející E63, se bude spokojit s plug-in hybridním nastavením s řadovým šestiválcem. Někteří říkají, že to nestačí na konkurenci s BMW M3, které má twin-turbo řadový šestiválec, a s budoucím BMW M5, které má být vybaveno hybridním systémem s twin-turbo osmiválcem. Připravovaný Audi RS5 a RS7 budou také poháněny hybridním šestiválcem s výkonem až 640 koní.
Jediná cesta ven z tohoto dilematu je obnovení motoru M177 o objemu 4,0 litru s osmi válci, který se má vrátit do třídy C a E v roce 2026, potvrdily dvě nezávislé zdroje. Osmiválec je momentálně upravován, aby splňoval emisní normu EU7. Tento motor je v současné době používán v modelech AMG GT63 S E Performance s výkonem 831 koní a AMG S63 s výkonem 791 koní, a ve v obou aplikacích je kombinován s hybridním systémem.
Podle hlavních inženýrů přímo zapojených do tohoto projektu je nutné pro třídu C a E pouze drobné úpravy karoserie, aby bylo možné osadit twin-turbo motor, PHEV baterii s elektromotorem a další součásti. Vzhledem k tomu, že se třídy C a E zkoumají pro prodloužení životního cyklu za rok 2028, mohou zůstat hardcore verze AMG v produkci ještě dlouho do další dekády.