Hlavní obsah
Internet a technologie

V ruské verzi se od teď nesmí na Duolingu svobodně milovat

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: unsplash.com

Láska si nevybírá, srdci neporučíš. Někdo se narodí s jinou sexuální orientací než jiný. Žít a nechat žít. To přece víme! Jsou však politici, kteří nenávidí všechny a všechno a mají moc zakazovat to.

Jan je zamilovaný do Petra, už se zasnoubili. Mia nám prozradila, že je lesba a že miluje Lindu, chtějí se příští rok v létě brát. Pozvala mě na svatbu.

Článek

Tohle umím říct rusky a anglicky, protože se oba jazyky učím na Duolingu, abych mohla číst zprávy z originálních zdrojů. Aplikace je zábavná, přizpůsobivá a hlavně není zapšklá. To se mi na ní líbí. Tedy – líbilo.

Ne ze své vůle musí něco zapšklosti projevit kvůli zapšklým xenofobním Rusům. Přinutili ji totiž odstranit zmínky o LGBT+ lidech, jinak by společnosti hrozila pokuta nebo zákaz činnosti v Rusku.

To si takhle ráno ke kávě otevřu slovenský Deník N, že se podívám, co se v sousední zemi děje, a jedna z prvních zpráv mi právě tohle oznámila. Končí větou: „Potvrdil to i cenzurní úřad Roskomnadzor.“

Uf, tak krátká noticka a tolik nám toho sděluje. Jednak, jak je tahle „demokratická“ země xenofobní a ještě, že potírá svobodu slova. Cenzurní úřad? Ale, ale!

A zákazy projevu osobní identity?

Podívejme se!

Jak si může někdo jiný dovolit určovat komukoli na světě, koho smí a nesmí milovat? To by ani „Pámbu“ neudělal. A proč by taky, z jeho vůle jsme se narodili takoví, jací jsme, někdo například s jinou sexuální orientaci, než třeba já. Já to mám jen respektovat.

Ve svobodné zemi to je samozřejmost, v autoritářské, jak vidíme, rozhodně ne. Chce-li ovšem někdo poroučet větru, dešti, ať o sobě aspoň netvrdí, že je demokrat. Přitom je s podivem, kolik lidí mu na to pořád skáče.

Jdu si dát lekci ruštiny, učím se ji z angličtiny. Na Duolingu se z češtiny lze učit jen angličtinu. Takže se dvakrát učím angličtinu a opakuji si ruštinu, s níž jsem se vždy domluvila. I tak se občas podivím nad něčím, co mi dosud unikalo. Teď se tedy budu divit ještě víc – kam až sahá Putinova arogance. Ničí všechno mírumilovné. V sousedních zemích si lidé nesmí zvolit do čela země, koho chtějí, hned u nich rozpoutá válku, a v celém světě se lidé podle něj nesmí ani milovat, s kým chtějí. No, tak to jsem přehnala, smí, jen se o tom nesmí ruští občané učit na Duolingu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz