Článek
Je docela možné a u části osob takřka jisté, že je napadne něco lechtivého, co by mohlo být spojováno s oblastí sexuality. Třeba se youtuber pustil do blíže nepopisovaného dobrodružství a přišel k újmě na zdraví. Konečně, nebyl by prvním umělým představitelem, kterého cosi neblahého postihlo. Vzpomínám na slečnu influencerku, která se na svém pobytu v Turecku polila horkým nápojem, vznikly pupínky, které se zájmem a nadšením shlédly tisíce sledujících. Ano, až sem jsme se dostali. Jestli jde o správný směr vývoje či o pokleslost a důkaz čeho a pro koho, ponechám na libovůli a názoru každého, kdo se očima dostane na dnešní řádky.
Ano, fantazii meze klást nebudeme. Ať se ve své hlavě každý vydá, kam chce, jen by měl myslet na dopady na sebe a na své okolí. Připomeňme si zásady slušného chování a poté již můžeme pelášit za skutečným příběhem, který se stal a jehož jsem byl přímým účastníkem. Máme před sebou chlapce, který se nachází v poloviční době povinné školní docházky na první stupeň. Oblast zmíněná v úvodním odstavci se ho netýká, zde se nachází v pásmu nevědomí, případně jen mlhavého povědomí. Jeho školní výsledky nevykazují nic světoborného. Dokonce ani jinými dětmi oblíbená hodina Tv ho nebaví, spíše se během ní plouží a nechce se mu popobíhat a příliš se hýbat a cvičit. Ano, podle přístupu jeho tělesná kondice vypadá - na žádost nepředvede ani jeden pořádný a kvalitní dřep. Jestliže se mu podaří přidržet paty u země, převalí se a se žuchnutím spadne na zem. Při zkoušce kliků propadl ještě „jasněji“. Skutečně nádherná vizitka pro kluka z vesnice.
Padla otázka, čemu by se po škole se špatným prospěchem chtěl věnovat. Jaksi samozřejmě ze sebe dostane hlášku - „budu youtuberem“. Vlastně pak se opraví a dodá, že jím je již dnes. A hrdě uvádí, že má již 30 tisíc sledujících. Jako první nápad dospělé osobě po zvládnutí údivu bleskne hlavou, že právě narazila na souvislost s nijak reprezentativními známkami. Místo kritiky a výčitek se prakticky založený pan učitel postavil k problému rovně a přímo. Žák měl nadiktovat svou značku. Po pár vteřinách se na internetu opravdu objevil. Takže nelhal a nevymýšlel si. Následovala ukázka videí a prohlídka jeho „tvorby“. Dovolil jsem si dát uvozovky, neboť se ukázalo, že vlastně sám nic nevytvořil. Jako konkrétní příklad uvedu, že nabízel krátkou, tj. na pár vteřin, ukázku z elektronické hry, pod niž vložil stručný komentář, občas se v něm vyskytla pravopisná chyba. Počty shlédnutí - 9, 16, 13, 3, 17, 11, 8 atd. Kdo se alespoň trochu vyzná, ví, že neběží o závratné údaje. Abychom ho neodsoudili, na doplnění uvedu, že součástí přehlídky se stalo video, na němž zachytil svého domácího mazlíčka. Sedí a kouká, na jiném videu se kousek pohne a popoleze a tím se končí. Vskutku nízká úroveň. Kolik myslíte, že vydělá peněz?
Pan učitel si správně povšiml, že se mu viditelně zhoršila nálada. No - kdo by byl rád, kdyby mu někdo jiný rozbil jeho sen a možná spíše přesvědčení o úspěchu? Jak byl pyšný, nikoli asi hrdý - pozor, nesměšujme ona slova, nejedná se o synonyma, ač je mnozí lidé tak vnímají, část z nich působí v docela významných pracovních pozicích a berou za jejich výkon nemálo peněz -, tak nyní vyhlížel spíše jako zmoklá slepice. Dospělý muž uvedl dění na správnou míru. Řekl mu, že cílem setkání a otázek nebylo ho kritizovat, škodit mu, ponižovat. Spíše ať slova, která se špatně poslouchají, bere jako výzvu a poučení. Raději se nyní zaměřit na školu, učení a chování a poté se uvidí. Lépe pořádně trénovat a pracovat a úspěch si zasloužit, než aby nosil svou mladou hlavu v oblacích a poté tvrdě narazil. A vzhledem ke slabosti současných dětí začal uvažovat o sebepoškozování a případně o horších dějích… Je však asi pravda, že po zveřejnění pořezaných rukou by se počty shlédnutí navýšily!
Několik odkazů, které s tématem dost souvisejí:
Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-digitalni-dudlik-a-pocatky-jeho-historie-92872
Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-co-napovi-digitalni-dudlik-93108
Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-digitalni-dudlik-jako-takrka-genialni-reseni-93366
Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-kam-nas-digitalni-dudlik-povede-a-dovede-93793