Hlavní obsah
Názory a úvahy

Konečně opravdu dobrý nápad

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Během cesty do města se jako řidiči s vozy z obrázku neradi setkáváme. Ale někdy nám příslušníci mohou pomoci, abychom se dostali na správné místo, včas a bez oklik a nadbytku zplodin.

Dobrým nápadem se jeví přidělit každému významnějšímu úřadu, instituci a podniku konkrétní číslo, na počátku města umístit velkou informační ceduli a dále instalovat dopřesňující tabule se šipkami.

Článek

Že není snadné cestovat po našich městech, ví asi každý, zejména pokud do nich nejezdíme často. Závěr platí také tehdy, jestliže jsme ho navštívili po více než deseti letech a došlo-li k určitým stavebním změnám. O větších městech ani nemluvě, hlavně pokud bydlíme „jen“ na vesnici, kde je skoro vše jasné, přehledné a takřka na dosah ruky.

Dobrým nápadem se jeví přidělit každému významnějšímu úřadu, instituci a podniku konkrétní číslo, na počátku města umístit velkou informační ceduli a v dostatečné vzdálenosti před každou křižovatkou umístit dopřesňující tabuli se šipkami. Řidič ví, kam má jet, nebloudí, buduje si dobrý vztah k městu a k jeho vedení, protože ocení, že se na něj myslelo. Vždyť jakou hodnotu má pro „cizince“ informace, že je uzavřen Palackého most, Masarykovo náměstí a že je neprůjezdná křižovatka Jiráskovy a Novosídlištní ulice, když je vůbec nezná? Jestliže řidič nebloudí, nikam zbytečně nezajede, nezdržuje dopravu, ve městě najezdí jen potřebný / lépe nezbytný / počet kilometrů a nezdrží se tam déle, než je doba nutná k vyřízení potřebných úkonů, pak je významný nejen prvek ekonomický, ale i aspekt ekologický, neboť se do města dostane méně výfukových plynů. Neopomíjejme ani dění po psychologické stránce. Je-li návštěvník klidnější, snižuje se hrozba dopravní nehody, kolize mezilidských vztahů / třeba napětí a netrpělivost při jednání na úřadě, kam dojel po delším bloudění / a nezhoršuje se aktuální tělesný a duševní a celkový zdravotní stav.

Dalším pozitivním pohledem je, že se ušetří za telefonování, protože mnozí řidiči používají vymoženosti doby v podobě mobilních telefonů a dotazují se, kudy mají jet, líčí, kudy jeli a kde se právě nacházejí, tak se proces opakuje i několikrát, než dorazí k cíli. Místo několikerých dotazů ve stylu „jak se k vám dostanu“ a „kudy se to dá projet“ a popisů, kde se asi nachází a pochopitelně i napětí, aby správně poznal ulici, budovu či jiný oznámený orientační bod, jen pozorně sleduje ubíhající čísla a křižovatky. Myslíte, že takový systém nemůže fungovat? Pokud jste spíše na pozici pesimisty a škarohlída, jeďte se podívat na sever Čech! Snad vás město Jablonec n. Nisou přesvědčí.

Zcela jistě se zde mohou inspirovat i další města a možná by se něco podobného dalo využít i v Praze. Šlo by sice o postup komplikovaný vzhledem k počtu lokalit a institucí, ale bylo by aspoň něco, alespoň pár opěrných bodů ve velké změti. Kdo do hlavního města přijíždí prvně, ztratí se raz dva. Mnoho ulic, tříd a variant, navíc probíhající se a měnící se stavební úpravy a uzávěry a další změny, přestěhování sídel atd. vykonávají své. Co bylo včera zde, je dnes už jinde a neplatí. Možná jste sami pocítili jisté uklidnění, když jste věc, budovu a/nebo úřad našli na stejném místě jako před lety. Staré dobré pořádky, vytane vám na mysli. A naopak jaké obavy, napětí a nejasnosti vás zaplňovaly, když se dění odvíjelo jinak. Sám si vybavuji, jak jsem z menšího města mířil reklamovat citlivou součástku z nástroje pro domácí práce do hlavního města. Vyrazil jsem tak trochu jako vesničan bez mapy. Ani přibližně 10 dotazů mi zásadně nepomohlo. Posílali mě na nestejná místa do různých směrů. Na uvedené adrese nikdo nebyl. S nepořízenou jsem se vrátil domů a samozřejmě nebyl oceněn. Navíc promarněný den dovolené. A nemalé náklady na dopravu. A kolik kilásků pěšky.

Jak se správně konstatuje, vždy je něco za něco. Nezdar se mi stal poučením, byť poněkud hořkým. Sehnal jsem si podrobnou mapu matičky stověžaté vč. čísel linek MHD. A znovu jsem vyjel na „výlet“. Tentokrát jsem byl vcelku úspěšný. Po vyřízení jiné záležitosti na mně známém místě jsem se vydal „tam“. Po pouhých dvou dotazech jsem firmu našel na dost zastrčeném místě. Zde jsem se však dozvěděl, že reklamace se na předloženou část přístroje nevztahuje. A proč se vyrábí z plastu, když se jedná o nejvíce namáhanou součástku? Pokrčili rameny. Oni za nic nemůžou. Co jim dodají, nabídnou a prodají. Co jim shora řeknou, sdělují dál. Zavolejte si na ústředí. Proud slov od nich ohledně názorů, postojů a námětů zákazníků směrem vzhůru moc funkčně nevypadá. Patrně ani neexistuje.

Hubeným výsledkem se stalo, že jsem si ji mohl koupit na místě a dokonce v mírné slevě. Spolu s úsporou za poštovné a balné jsem měl aspoň mírnou náhradu za dopravní náklady. Rozhodně by se mi hodil opravdu dobrý nápad. Třeba na mě něco čeká právě v Jablonci n. Nisou!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám