Článek
V dnešní hektické, rychlé, zmatené, neustále se měnící době- jak všichni vnímáme, je totální absence, nedostatek něčeho! Nemusíme, nemusíte se ptát čeho. Vždyť to už tak dlouho všichni vnímáme, pociťujeme, postrádáme, hledáme, toužíme po tom, chybí to každému v každém věku! Co to tedy je? Je to zcela prosté: člověku, potažmo lidstvu chybí cit, empatie, porozumění, zájem, pomoc, chybí promluva, řeč, ohleduplnost, sounáležitost, pohlazení, útěcha, příjemnost, milé slovo, povzbuzení, podpora, pochvala, atd.atd., je mnoho abstraktních pojmů, které člověku pomáhají žít, být spokojený a rozdávat to, co dostává. Určitě je příjemné setkání s člověkem, ze kterého vyzařuje dobrá nálada, optimismus, pozitivní energie a jiný prospěšný náboj. Vy pak své okolí taky dokážete kladně dobíjet a správně naladit. Takto vzniká jakási užitečná šňůra nehmatných perel, neboli pocitů. Je to ambrozie a nektar života.
Teď vysvětlím, proč o tom píšu. Stále přibývá násilností, brutality, nenávisti atd.atd. Na školách by se měl zavést( promiňte podmiňovací způsob, zatím je to nutné) staronový předmět „Citová výchova“, nebo jiný vhodný název, a nahradit některý zcela nadbývající a zbytečný předmět jiný. Již od 1. třídy by se vedly děti k lásce ke zvířatům, k sobě, k řešení různých životních situací, k pomoci člověku apod. Výuka se promyslí, aby byla hlavně zajímavá a vedla ke slovním řešením, názorům, třeba scénkám atd. Hodiny budou zajímavě doplněny vhodnými krátkými filmovými ukázkami, děti, žáci mohou diskutovat, vyměnit si své názory, dojmy atd. Není to problém, jen to musí chtít schopný třeba pedagog , skupina pedagogů vytvořit.
Platí stále i v Česku geniální metody J. A. K.?
S pozdravem a přáním uzdravit české školství vaše Patricie.
