Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jsou mezi námi, potkáváme je, ale těch dobrých ubývá s časem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší dům, prosklené dveře, muž s hrbem.

Článek

Největší dům na náměstí. Prosklené těžké dřevěné dveře.

Za těmi dveřmi sedí na staré, možná rozvrzané židli člověk. Muž. Velký muž s hrbem. Vždy černě oblečen, u pasu visí řetěz, na jeho konci staré hodinky ovšem zastrčené v kapse. Přes tělo nosil velkou černou koženou brašnu.

Celé dny tu sedí, jako by hlídal celý starodávný dům. Nikdy nemluvil. Nikdy nikomu neublížil. Nikdy po nikom nic nechtěl. Přesto jsme se ho báli. Jen do té chvíle, než mi maminka objasnila jeho tragický osud.

Býval letcem za druhé světové války. Letadlo bylo sestřeleno, on přežil, ale následky má na celý život. Dříve sedával před dveřmi. Lidé ho však uráželi, děti mu nadávaly , házely po něm čímkoli.

On si nikde nikdy nikomu nestěžoval. Statečně snášel svůj úděl mrzáka. Nikoho neměl.

Bylo mi ho strašně líto. Lítost se snoubila s obdivem jeho člověčenství. Začala jsem ho zdravit, někdy jsem na něj promluvila. Snad pochopil, že si ho vážím.

Ještě dnes mne přepadá dojetí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz