Hlavní obsah
Umění a zábava

Namísto superúplňku jsem vyfotil lampu (ale rozdíl v tom moc není)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pavel Hewlit

Luna-lampa

Delší dobu nás média informovala o výjimečnosti letního superúplňku, který má být o to víc super, že budou dva v jednom měsíci.

Článek

Superúplněk je superúplňkem proto, že Měsíc je blíž k Zemi než obvykle, a zdá se proto větší – ale podle mého je úplně každý úplněk super, ať je blízko, nebo ne, protože když ho vidíte na obloze, vždycky se ve vás něco pohne a vůbec neřešíte, třeba jak daleko zrovna je.

Ale superúplněk je superúplněk, a tak se i tak bere a hodně lidí chce jeho super suprovost ukázat druhým, jelikož nikdy nevíte, jestli ti druzí nějaký super úplněk kdy viděli.

A tak jsem vyrazil na lov. Tedy ne přímo na lov, protože jsem měl linku deset a ta jezdí z Olšan na Klamovku a zase zpátky, a pak zase na Klamovku, a než si odjezdíte šichtu, uděláte takových koleček třeba sedm, nebo míň, nebo víc - hledejte při takovém kolotoči Měsíc.

Tedy ne že by se hledal nějak špatně. On většinou bude na obloze a málokdy někde jinde, ale spíš hledáte, jak ho vyfotit, aby to bylo taky super a v lidech, až fotku uvidí, se zase něco pohnulo, jak se to tak při pohledu na takový Měsíc stává.

Jenže když chcete Měsíc a máte desítku, to nemůžete jenom tak zastavit třeba na Palackého mostě a fotit si tam jako turista z Japonska nebo z jiný exotický daleký země. Tedy ne že by tam nefotili i lidi ze zemí, co nejsou tak exotický. Fotí tam dokonce turisti až z Brna, ale ti nejsou exotičtí, jelikož ti už jsou od teď až do skonání světa alternativní.

Když jste tramvaják a máte šichtu a chcete fotit, tak si musíte počkat na konečnou. Jenže čekat taky může znamenat, že se vůbec nedočkáte. Měsíc to s vámi nemusí myslet dobře a čeká si za mrakem a ukáže se, až vyjedete z konečný a jedete zase na Klamovku, a dál ne, protože tam opravují koleje.

A mně se nechtělo čekat, až se Měsíc umoudří, a tak jsem se na konečné rozhlédnul, jestli se někdo nekouká, a vyfotil kulatou lampu v parku, a to tak, aby to vypadalo, že Měsíc zrovna vychází mezi stromy a je romantický a bude velký a všichni v sobě ucítí něco hezkého, když se na něj podívají.

Foto: Pavel Hewlit

Lampa

Takhle hezky Měsíček se mi ještě nikdy vyfotit nepovedlo, a taky jsem se hned pochlubil na sociálních sítích, kde mi ho všichni pochválili. A co víc, našli se takoví, kteří hned posílali fotku svého Měsíce. Třeba takový kolega pan Ká. Ten měl Měsíc tak super, že se mu ani nevešel před objektiv.

Foto: Jaroslav Klement

Měsíc?

Přirozeně jsem se nemohl nechat zahanbit a hned jsem vyfotil mnoho variací na krásný superúplněk.

Foto: Pavel Hewlit

Měsíc?

Foto: Pavel Hewlit

Měsíc?

Foto: Pavel Hewlit

Měsíc?

No prostě jsme blbli a ten večer se objevilo tolik Měsíců, že by se za to i jiné planety nemusely stydět. Ale nakonec se ten náš umoudřil a začal se mezi mraky ukazovat i mně.

Foto: Pavel Hewlit

Měsíc - už skutečný

A zcela nakonec se ukázal i bez mráčků.

Foto: Pavel Hewlit

Úplněk

I pan Ká měl nakonec štěstí a já jeho fotografii dávám úplně na konec, a to proto nejen že se mi líbí a je taková snová a nepotřebuje ostrost a profesionální přístup lovce nebeských objevů - ale spíš proto, že ukazuje, jak bychom se na Měsíc měli dívat, vnímat jeho magii, s níž mění své okolí vlastní náladou, která ovlivní každého z nás, kdo ji chce vnímat.

Na konci měsíce budete mít zase příležitost.

A já snad nebudu mít desítku.

Foto: Jaroslav Klement

Měsíční náladovka

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz