Hlavní obsah
Lidé a společnost

Requiem pro stařenku/y

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Tak mi ten politik napsal, že tam včera byl. A že tam nic takového neviděl.

Článek

Tak určitě, paní ředitelka se rozhodně nebude chlubit s plačící babičkou, kterou pár minut před tím seřvala pečovatelka, protože potřebovala jít na cígo, ale babi potřebovala vyměnit tentononc … no, však víte … plenu, takže tam musela jít … Taky se nebude chlubit panu politikovi, že …

Tohle je moje requiem pro stařenku a stařečky. A tohle je jen začátek. A vlastně i konec, na jehož začátku bylo …

Nastoupila jsem do jednoho domova pro seniory. Tu práci umím, ale zatím jsem pracovala v terénu, takže jsem chodila po domácnostech. A tak jsem přišla do domova. Neměla jsem pocit, že bych něco neměla zvládat. Přece polohovat umím, hygiena, výměna inkontinenčních pomůcek, veškerý ty cajky… Není o čem. To přece umím.

Jen jednu věc jsem neuměla. A po čase jsem zjistila, že se ji nenaučím.

Začínáme.

Vyfasovala jsem slušivou fialovou halenu, kalhoty a ráno jsem v šest stála připravená.

V 6:30 jsme začaly rozsvěcet v pokojích, protože ranní hygiena. Řád domova je daný. A je jedno, že se to jmenuje domov. Tady máme řád, tady nejste doma. Vstává se v 6:30, bez debat.

Tak se všem těm babičkám a dědečkům v 6:30 rozzáří světlo nad hlavou, vletí tam tři fúrie s plechovým vozíkem a začíná se řvát.

- Vstáváme.

- Otočte se!

- Doprava, říkám, nevíte, kde máte pravou ruku?

- Tady se chyťte! Kde se to chytáte? Tady!!!!!

A taky když jsem to první ráno dostala „svoji“ klientku a pomáhala jí s ranní hygienou, ozvalo se za mnou: „Ludmilo! Nezdržuj ji, není tu, aby tu s tebou kecala.“

Ludmila byla první a poslední člověk, se kterým jsem tam mluvila. Po čtrnácti dnech jsem šla. A než jsem šla, tak jsem šla právě za Ludmilou, abych jí řekla, že musím odejít, nebo se zblázním.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz