Hlavní obsah
Lidé a společnost

Zhasni to světlo, jsem jak na Barťáku u výslechu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Za každým z nich je nějaký lidský příběh, smutný, veselý, ale vždycky zajímavý.

Článek

Je půl sedmé ráno a chodbou tichého domova seniorů rachtají vozíky s hygienickými pomůckami. Jedno ťuknutí na dveře, otevřít, rozsvítit, do pokoje vtrhnou dvě pečovatelky a zahlaholí: Dobré ráno.

Mě takhle budit, rozhodně to ráno nebude dobré a protivná budu ještě dva dny. Ovšem rozvrh je rozvrh, teď není čas ztrácet čas. Na bok, na druhej, na záda, tady máte perlan na obličej, další … mám dvě ruce, nejsem chobotnice, nejste tady sama, čaj bude se snídaní, to už vydržíte …

Jedno ráno:

- „Zhasni to světlo, jsem jak u výslechu na Barťáku!“

- „Jo, co vy vo tom jako víte?“ snažila jsem se o odlehčený tón.

- „Jsem se vrátila z emigrace!“

- „Proč jste to dělala, ženská nešťastná?“

- „Měla jsem tu nemocnou maminku.“

Za každým z nich je nějaký lidský příběh. A tak jsme si ještě párkrát pokecaly, takže vím, že chvíli žila v Austrálii, ale potom se kvůli mamince vrátila, což jí soudruzi dali sežrat, když ji rovnou z letiště odvezli na Barťák k výslechu. Ač s vysokou školou, poslali ji prodávat gramodesky, což ona dodnes docela považuje za omyl. Spíš už to bylo tím, že byla pozdější osmdesátá léta a soudruzi už trochu měli strach a tolik si zase nedovolili.

- „Jo … gramodesky, to byly podpultovčičky, co?“ dělala jsem si z ní jednou legraci.

-„Jasná věc, holka, podpultovka, za růžový fáčko. Nebylo fáčko, nebyla deska.“

- „Umím si to představit.“

- „Ty už taky, holka, hodně pamatuješ.“

Zasloužila by si lepší závěr života.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám