Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Lepší lidé znají pravopis. Ti ostatní nestojí za to

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Foto: Pexels

Jako dítě jsem si velice zakládala na hezkých známkách. Jednička z diktátu byla samozřejmostí, dvojka znamenala totální selhání. Za tímto křečovitým postojem k učení stála především moje prateta.

Článek

Sestra mé babičky dělila všechny své známé do dvou pomyslných kast. Takzvaně lepší lidé nemuseli mít nutně akademické vzdělání. Podstatné bylo jejich důstojné vystupování, bohatá slovní zásoba a vysoká úroveň písemného projevu. Ti ostatní byli slušně přehlíženi.

„Každého mládence si musíš nejprve vyzkoušet. Ať ti napíše dopis. Jakmile v něm budou chyby, dej od něj ruce pryč!“ radila teta upřímně. „Slečně, která neumí pravopis, se slušný chlapec vysměje,“ pokračovala ve výkladu. Těmito slovy ve mně zasela semínko ctižádosti, které skutečně vyklíčilo.

Marek byl modrooký fešák z letního tábora. Řekl, že mám krásné vlasy a jednou po večerce mi přinesl do stanu kytičku lučních květů. Když jsme se loučili, vyměnili jsme si adresy. Do týdne jsem obdržela dlouhý dopis se srdíčkem a asi stovkou pravopisných chyb. Ze slušnosti jsem odepsala. Má odpověď byla ale natolik chladná, že další krásné psaníčko už nikdy nepřišlo.

Dlouhovlasého kovboje jsem poznala na country bále. Protančil se mnou celou noc a po skončení akce spal pod širákem po mém boku. Následujícího rána jsme se na tamním vlakovém nádraží dlouze objímali a líbali. Romantický pohled, který mi poslal z vandru, byl ovšem samá hrubka.

„Když položíš ruku na svou hruď, ucítíš, jak mé srdce byje pro tebe.“ Toto vyznání mi poslal Michal, který vstoupil do mého života společně s prvním mobilním telefonem. Byla jsem natolik dojata, že jsem se přes tu strašlivou chybu přenesla. Bohužel, ne na dlouho. Každá další zpráva totiž obsahovala tolik gramatických prohřešků, že nebylo možno je přehlížet.

Po několika letech jsem už měla na věc jiný názor. Bylo mi líto hodných kluků, které jsem odmítla jen kvůli tomu, že byli na štíru s pravopisem. Za svůj nafoukaný postoj jsem se styděla a byla jsem připravena nastolit změny. V té době jsem poznala svého budoucího muže. Poslal mi dlouhou bezchybnou esemesku, která mě svým obsahem dostala do kolen.

Ačkoli mám dnes manžela, který si na svém písemném projevu zakládá, uvědomuji si, že kvalita člověka nezávisí na počtu hrubek, kterých se v textu dopustí. Všem svým odmítnutým nápadníkům se proto tímto článkem omlouvám. Byla jsem tenkrát hloupá a namyšlená holka.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz