Hlavní obsah
Názory a úvahy

Co všechno lze při snídani sníst

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Rád si k snídani dávám bílou kávu a pochutnám si na pečivu s nějakou pomazánkou.

Článek

Nedávno mi oko padlo na barevnou etiketu, která uváděla jednotlivé suroviny z kterých se pomazánka (sýrová s česnekem) vyrábí.

Přečetl jsem si, že 135 gramová krabička obsahuje následující složení:

Majonéza (řepkový olej, pitná voda, cukr, jedlá sůl, kvasný ocet lihový, vaječný žloutek sušený, zahušťovadlo: guma guar, sýr Eidam 31%, česnek sušený 3%, feferony sterilizované, které se skládají z feferonů, kvasného octa lihového, jedlé soli, cukru. Dále pomazánka obsahuje ještě jedlou sůl a konzervant (benzoan sodný). Výčet toho, co si mažu na rohlík, mne popravdě trošku zaskočil.

Ale co? Řekl jsem si v duchu, vždyť na krabičce je kulatý symbol státní vlajky s nápisem, že je to vyrobeno podle České cechovní normy. A tak jsem se znovu zakousl do namazaného rohlíku. Přesto se můj pohled opět stočil na štítek se složením toho, co jsem si na rohlík napatlal. Všiml jsem si totiž, ještě dalšího údaje psaného tučnými písmenky s podtržením. Informoval mne, že: Může obsahovat stopy ryb, hořčice, celeru.

S manželkou jsme mudrovali jak se asi ty stopy do pomazánky mohou dostat. Moje žena učinila závěr, že pomazánku plní stroje, no a když v nich předtím plnili ryby, hořčici a celer, asi je nějak špatně vyčistili. To se mi moc nezdálo, ale na nějakou vlastní odpověď jsem nepřišel. Navíc budu asi dost zmlsaný, protože jsem tu svojí snídani nedojedl.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám